Skip to main content

Sony już teraz przyspiesza produkcję gier z pomocą AI. Zaczęło od Spider-Man 2

To część szerszego planu.

Czy tego chcemy czy nie, sztuczna inteligencja odgrywa w branży gier coraz ważniejszą rolę, a najwięksi wydawcy nie obawiają się sięgać po nowe technologię. Sony potwierdziło, że możliwości AI wykorzystano już w produkcji Marvel's Spider-Man 2.

Jak czytamy w najnowszym raporcie finansowym, studio Insomniac skorzystało ze wsparcia algorytmu uczenia maszynowego w procesie lokalizacji. Pisząc konkretnie: deweloperzy wykorzystali AI do zsynchronizowania napisów dialogowych i głosów bohaterów.

Dlaczego AI przydało się akurat w lokalizacji? Jak wiadomo, wypowiedzenie tego samego zdania w dwóch różnych językach może zająć nawet kilka sekund dłużej. Projektanci interfejsu i tłumacze muszą więc napracować się, aby dialogi przebiegały naturalnie w każdym tłumaczeniu. Pomoc samouczucących się algorytmów może być w tym polu bardzo przydatna.

Stosując oprogramowanie do rozpoznawania głosu w niektórych językach, byliśmy w stanie automatycznie zsynchronizować napisy z liniami każdej postaci, znacznie skracając w ten sposób proces tworzenia napisów” - pisze Sony w raporcie.

W Indiach, a więc wielojęzycznym społeczeństwie, prowadzimy obecnie badania z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w celu skrócenia procesów dubbingu i tłumaczenia” - dodano.

Istnieje duża szansa, że napisy w tym zwiastunie też wygenerowano z pomocą AI.Zobacz na YouTube

Synchronizowanie scen dialogowych to najwyraźniej tylko początek. „Rozwijamy technologie, które pomogą deweloperom wykorzystać ich IP w wydajny i wysokiej jakości sposób” - czytamy w innym fragmencie. „Wśród nich znajdują się przechwytywanie i przetwarzanie 3D w czasie rzeczywistym, a także rozwój sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego”.

Korzystając z tych pomysłów zamierzamy dotrzeć do rozwiązań, które umożliwiają szybkie i tanie dostarczanie naszych IP szerszemu gronu odbiorców”. Chętne do inwestowania w rozwój AI jest także Electronic Arts. Dyretor generalny firmy przyznał niedawno, że sztuczna inteligencja ma odpowiadać za 50% produkcji gier.

Zobacz także