Skip to main content

Sony, Microsoft i Nintendo będą wymagać ujawnienia szans na pozyskanie przedmiotów z lootboxów w grach

Porozumienie producentów konsol i wydawców.

Stowarzyszenie wydawców Entertainment Software Association poinformowało, że producenci konsol - Sony, Microsoft i Nintendo - podpisali porozumienie, którego celem jest zobowiązanie twórców gier do ujawnienia szans na pozyskanie przedmiotów z lootboxów.

Obecnie w większości produkcji kupując skrzynkę gracz nie wie, co dokładnie znajdzie w zestawie. Losowość mechanizmu jest często krytykowana - wiele osób uważa, że ma znamiona hazardu, ponieważ skłania użytkowników do nabywania kolejnych paczek.

Sony, Microsoft i Nintendo będą wymagały, by lootboxy w grach ukazujących się na konsolach poszczególnych koncernów prezentowały informacje o prawdopodobieństwie uzyskania określonych przedmiotów. Obowiązek wejdzie w życie najpóźniej pod koniec 2020 roku.

Problem lootboxów stał się szczególnie widoczny w Star Wars Battlefront 2

Pod porozumieniem podpisali się najwięksi wydawcy - Activision Blizzard, Bandai Namco, Bethesda, Bungie, EA, Take-Two, Ubisoft, Warner Bros. i Wizards of the Coast. Obiecali, że ujawnią procentowe szanse na zdobycie cyfrowych treści w „zrozumiały i przystępny sposób”.

Natomiast naszym kolegom z brytyjskiego Eurogamera przedstawiciele Sony przesłali osobne oświadczenie, w którym podkreślili, że japoński koncern stara się dostarczać informacji, pomagających użytkownikom dokonywać świadomych decyzji o zakupach.

Lootboxy - w formie paczek z kartami - są obecne też w serii FIFA

„Wspieramy wysiłki branży prowadzące do wskazania prawdopodobieństwa zdobycia losowych wirtualnych przedmiotów, znanych jako lootboxy, i zobowiązaliśmy się do przedstawienia klientom tej informacji we wszystkich grach, które tworzymy i wydajemy” - napisano w komunikacie.

Decyzję ogłoszono podczas debaty amerykańskiej federalnej komisji handlu. Problem skrzynek jest zaś omawiany też w innych krajach - niedawno odbyła się dyskusja w brytyjskim parlamencie, a jakiś czas temu Holandia przyznała, że pakiety mają znamiona hazardu.

Źródło: ESA

Następnie: Call of Duty: Modern Warfare i kontrowersyjny biały fosfor. Infinity Ward wyjaśnia

Zobacz także