Sony może poprawić działanie ray tracingu na PS5. Złożono nowy patent
Podpisany przez inżyniera konsoli.
Sony w amerykańskim urzędzie patentowym złożyło wniosek na technologię, której celem jest poprawienie działania gier z aktywnym ray tracingiem, czyli śledzeniem promieni w czasie rzeczywistym.
Wiele gier na PS5 oferuje możliwość zabawy ze wspomnianą techniką, która znacznie udoskonala wygląd oprawy graficznej. Z opcji można jednak skorzystać tylko w specjalnych trybach, obniżających liczbę wyświetlanych klatek na sekundę.
To właśnie opisywanemu problemowi zaradzić ma rozwiązanie opisane w patencie. Dokument podpisany przez Marka Cerny'ego - inżyniera PlayStation 5 - przedstawia bowiem „system i metodę dla wspomaganego ray tracingu”.
Jak pisze serwis VGC, publikacja wyjaśnia, że celem technologii jest skrócenie wyświetlanych promieni, co powinno przełożyć się na znaczne zwiększenie wydajności w grach, gdy technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym jest włączona.
W dokumencie nie wspomniano o PS5, ale najprawdopodobniej rozwiązanie zostanie zaimplementowane w next-genowej konsoli Sony. Oczywiście trzeba pamiętać, że opisywane w patentach systemy nie zawsze są faktycznie realizowane i wdrażane.