Sony musiało się zgodzić, by Detroit: Become Human i inne gry Quantic Dream trafiły na PC
Twierdzi szef studia.
Dyrektor generalny Quantic Dream - David Cage - twierdzi, że wydanie Heavy Rain, Beyond: Dwie Dusze i Detroit: Become Human na PC nie byłoby możliwe bez zgody udzielonej przez Sony.
Decyzja o przeniesieniu wymienionych produkcji to niespodzianka, ponieważ przez długi okres były tytułami na wyłączność konsol japońskiej firmy. Koncern jest też właścicielem tych marek i wspomagał deweloperów w pracach nad poszczególnymi projektami.
- Zawsze mieliśmy dobre relacje z Sony PlayStation. Bardzo nas wspierali, za co odwdzięczaliśmy się lojalnością. Podjęliśmy bezpośrednie, otwarte rozmowy i pozwolili wydać nasz katalog na PC - wspomina Cage w rozmowie z serwisem DualShockers.
Menedżer jednocześnie podkreśla, że przygotowanie komputerowych wersji gier nie było łatwym zadaniem. Dużym wyzwaniem okazało się dostosowanie silnika oraz sterowania - zoptymalizowanego pod kątem PS4 - do możliwości nowej platformy.
Szef Quantic Dream zaznacza również, że większość przyszłych tytułów studia ukaże się na każdej istotnej platformie sprzętowej. Dopuszcza jednak pewne wyjątki, gdyby zespół stanął przed możliwością podpisania umowy na wyłączność dotyczącej konkretnej produkcji.
Heavy Rain i Beyond: Dwie Dusze ukazały się na PC odpowiednio w czerwcu i lipcu. Trzecia pozycja - wspomniane Detroit: Become Human - zadebiutuje na komputerach osobistych jesienią, choć dokładnej daty premiery na razie nie ujawniono.
Źródło: DualShockers
Następnie: 4A Games pracuje już nad nowym Metro