„Sony nie usuwa deweloperów z rynku swoimi przejęciami” - twierdzi szef PlayStation Studios
Zdradza też plan dystrybucji gier na PC.
Branża gier przeżywa w ostatnich latach swoisty boom na przejęcia i konsolidację rynku. Praktycznie nie ma tygodnia, w którym nie usłyszelibyśmy, że firma X przejmuje studio Y. Co na temat przejęć Sony ma do powiedzenia szef PlayStation Studios?
- W ciągu ostatnich kilku lat powitaliśmy siedem zespołów deweloperskich w PlayStation Studios. - powiedział Hermen Hulst zapytany o niedawne przejęcie studia Haven. - Chcę bardzo jasno zaznaczyć, że nie jest to wyścig zbrojeń.
- Zawsze pracujemy z zespołami, które mają silną wizję kreatywną i naszym zdaniem pasują do kultury PlayStation. Pomysł, że usuwamy zespoły z rynku, niekoniecznie jest prawdziwy. Czasami jest zupełnie na odwrót. Pomagamy ożywić studia, które mogą zapewnić społeczności PlayStation wspaniałe nowe doświadczenia.
Hulst zdradził również, że singlowe gry Sony będą ukazywały się na PC z mniej więcej rocznym opóźnieniem w stosunku do PlayStation, ale za to produkcje nastawione na multiplayer powinny debiutować jednocześnie na obu platformach. Warto zaznaczyć, że Sony wykupiło ostatnio kilka zespołów, które już opracowują tytuły zarówno na konsole, jaki i PC. Znajdziemy wśród nich Bluepoint Games, Firesprite, Housemarque, Nixxes Software i Valkyrie Entertainment.