Sony notuje udany rok, w dużej mierze dzięki PlayStation 4
17,7 mln PS4 w sklepach.
Sony poinformowało, że w ubiegłym roku fiskalnym, zakończonym 31 marca, wysłało do sklepów na całym świecie imponujące 17,7 miliona egzemplarzy PlayStation 4.
Dla porównania, w roku fiskalnym 2014 było to 14,8 mln, co potwierdza trend wznoszący dla najnowszej konsoli japońskiego producenta.
W najnowszym raporcie finansowym nie wspomniano o planach na nowy model urządzenia, rozwijany podobno pod nazwą kodową PlayStation 4 Neo.
Łącznie w dziale „Gier i usług sieciowych” wypracowano 819 mln dolarów zysków, prawie dwa razy więcej, niż w poprzednim roku. Lepiej było tylko w segmencie „Usług finansowych”, od lat stanowiącym wyróżniający się element Sony dzięki prosperującej działalności ubezpieczeniowej w Japonii.
Sprzedaż gier i sprzętu wzrosła o 11 procent, co związane jest nie tylko z popularnością PlayStation 4, ale i PlayStation Network (samo PSN wypracowało większe przychody, niż całe Nintendo). Słabiej radzi sobie za PS3, zgodnie z oczekiwaniami.
Sony jako całość może pochwalić się udanym rokiem, notując wzrost zysków o imponujące 329 procent w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami, do poziomu 2,7 mld dolarów. Warto także wspomnieć o zyskach przed opodatkowaniem, rosnących o 666 proc. Przypadek?
Obecnie problemem korporacji jest trzęsienie ziemi w regionie Kumamoto i jego skutki. Ucierpiały fabryki, w których firma prowadzi produkcję, także na potrzeby PlayStation. Z tego powodu nie podano prognozy na przyszły rok.