Sony obawiało się reakcji graczy na kobiecą postać główną w Horizon
Yoshida: „Czy to nie jest ryzyko?”.
Przedstawiciele Sony mieli pewne obawy związane z główną postacią Horizon: Zero Dawn od holenderskiego Guerrilla Games. Chodziło o płeć.
- Przedstawienie Horizon było dla mnie największą zapowiedzią targów, ponieważ to ogromny projekt i nowa marka - powiedział Shuhei Yoshida, szef Sony Computer Entertainment, w rozmowie z Polygonem.
- Byłem trochę zdenerwowany czekając na reakcje - dodał.
Jednym z powodów nerwów okazał się fakt, że główną postacią Horizon jest młoda kobieta.
- To żeńska postać, główna bohaterka. Taka była wizja twórców, ale dyskutowaliśmy o tym trochę. Czy to nie jest ryzyko? - zastanawiał się Yoshida.
Już po rozpoczęciu prac nad grą Sony postanowiło zlecić działowi marketingu serię testów focusowych, które miały na celu - między innymi - zbadanie reakcji odbiorców na postać Aloy.
- Wyniki były pozytywne, to nas trochę uspokoiło. Ale wiadomo, że takie testy nie są nigdy w stu procentach pewne.
Yoshida przyznał, że reakcje mediów i graczy po konferencji przyjął z ulgą i zadowoleniem. Zauważył też, że inne firmy także sięgają po kobiece postaci - choćby Assassin's Creed i Mirror's Edge.
Horizon: Zero Dawn zadebiutuje w przyszłym roku na PS4.