Sony opatentowało rękawicę do VR symulującą dotyk. Dodatek do gogli na PS5?
Urządzenie pozwoli rozpoznać fakturę i miękkość przedmiotów.
Japoński oddział Sony Interactive Entertainment kilka dni temu złożył w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych wniosek opisujący rękawicę przeznaczoną do gry w wirtualnej rzeczywistości.
Zadaniem urządzenia jest przekazywanie użytkownikowi wrażeń dotykowych, współgrających z wydarzeniami rozgrywającymi się na wyświetlaczu gogli VR, a także korespondującymi z czynnościami podejmowanymi w grze.
W dokumencie wspomniano, że dzięki urządzeniu rozpoznamy fakturę, kształt, wagę i miękkość wirtualnego przedmiotu.
Podano też konkretny przykład działania. Kiedy gracz łapie miecz w grze o piratach, rękawica symuluje wrażenie trzymania rękojeści owiniętej skórzanym paskiem.
Z kolei jeżeli „w wirtualnym scenariuszu pirat trafi w ostrze użytkownika, urządzenie zapewni uczucie zderzenia się broni, np. wibracji przechodzących z miecza do dłoni”.
Niewykluczone, że rękawica będzie dodatkiem do kolejnej wersji gogli PSVR, opracowanych z myślą o PlayStation 5.
Źródło: USPTO