Sony otwiera się na multiplatformy i chce wyjść poza "konsolowe podwórko"
Właśnie dlatego kupiono Bungie.
Szef Sony Interactive Entertainment przekonuje, że ogłoszony wczoraj zakup Bungie to element strategii, w ramach której firma chce wydawać gry nie tylko na platformy PlayStation.
- Mówiłem już o rozszerzeniu naszej społeczności PlayStation i wyjściu poza nasze konsolowe podwórko, z którego jesteśmy znani. Może to przyjąć wiele form - twierdzi prezes Jim Ryan w wywiadzie udzielonym GamesIndustry.
- Jedną z głównych opcji jest możliwość cieszenia się wspaniałymi grami, które tworzymy od 25 lat, w różnych miejscach, aby można było się nimi bawić na rozmaite sposoby. Otwieramy się na multiplatformy, co już zapewne zauważyliście - dodaje szef Sony Interactive Entertainment.
Nową strategię japońskiej korporacji dostrzec można też w zapewnieniach Bungie, które obiecuje, że nowe gry studia nie będą tytułami na wyłączność PlayStation i trafią także na inne platformy sprzętowe.
Przypomnijmy również, że Sony coraz częściej wydaje starsze tytuły na PC. W ostatnich miesiącach na komputerach osobistych ukazały się Horizon Zero Dawn, Days Gone oraz God of War z 2018 roku.
W tym samym wywiadzie Ryan ujawnił, że producent PlayStation chce tworzyć więcej tak zwanych gier-usług. Firma przygotowała „agresywny plan” dotyczący tego typu projektów, a w realizacji zamiarów pomoże właśnie Bungie.