Skip to main content

Sony przejęło kolejne studio. To już 20. członek rodziny PlayStation

Będą pracowali nad wysokobudżetową grą multiplayer.

Sony przejęło niezależne studio Firewalk. To już 20 zespół deweloperski w „rodzinie” PlayStation Studios. Zespół będzie pracować nad wysokobudżetową grą wieloosobową dla PlayStation 5, chociaż na ten moment nie ujawniono szczegółów produkcji.

Jak poinformowano w oświadczeniu, PlayStation wykupiło Firewalk od dotychczasowej firmy-matki ProbablyMonsters Inc. Zespół powstał w 2018 roku i został założony przez byłych deweloperów Bungie. Na czele firmy stoją Tony Hsu, dawny dyrektor generalny zespołu gry Destiny w Activision oraz Ryan Ellis, uprzednio dyrektor kreatywny w Bungie. Firewalk i Sony Interactive Entertainment ogłosiły współpracę już w 2021 roku, ale teraz Sony przejmuje dewelopera na własność. To już dwudziesty wewnętrzny zespół Sony.

Dzisiaj mam ekscytujące wieści. Serdecznie witamy Firewalk Studios w strukturach PlayStation Studios! Nie mogę się doczekać, aby kontynuować pracę z utalentowanym zespołem i dostarczyć graczom coś naprawdę niezwykłego z ambitną nową grą multiplayer, nad którą pracujemy” - napisał na Twitterze Hermen Hulst, szef działu PlayStation Studios.

W skład zespołu tworzącego Firewalk Studios wchodzą weterani gamedevu, którzy pracowali między innymi nad takimi tytułami, jak Call of Duty, Destiny, Apex Legends i Halo. Przyszłe produkcje studia mają skupiać się na immersyjnym gameplayu, wysokiej jakości artystycznej i zapadających w pamięć postaciach. „Sony wspierało naszą wizję od początku i ze wsparciem niezwykłej sieci firm w ekosystemie PlayStation Studios możemy zmienić tą wizję w rzeczywistość” - przekazał Tony Hsu.

Zarząd Firewalk Studios to światowej klasy specjaliści z wielkim doświadczeniem i szczerym zaangażowaniem w tworzenie niezwykłych gier wieloosobowych. Jestem pewien, że nadchodzący projekt studia będzie solidnym dodatkiem do portfolio konsoli, a jego elementy gry-usługi i stworzona technologia posłużą potem do rozwoju kolejnych gier PlayStation” - powiedział Jim Ryan, prezes Sony Interactive Entertainment.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także