Sony przyznaje, że połowa użytkowników PlayStation wciąż gra na PS4
Ale to nowsza konsola przynosi najwyższe dochody.
Podczas niedawnej rozmowy z inwestorami, Sony podzieliło się kilkoma ciekawymi statystykami dotyczącymi konsol PlayStation. Jak się okazuje wciąż około połowa aktywnych użytkowników gra na PlayStation 4, jednak to najnowsza generacja sprzętu generuje największe dochody.
Jak informuje serwis VG247, cytując fragmenty przeprowadzonej konferencji, Sony zauważyło, że „baza graczy PlayStation 5 wzrosła znacząco, stanowiąc już połowę aktywnych miesięcznie konsol”. „Podczas gdy PlayStation 4 wciąż jest ważnym elementem naszego biznesu, nasi gracze na PS5 wykazują nawet większe zaangażowanie niż użytkownicy poprzedniej generacji. Oczekujemy, że ten trend będzie się utrzymywał” - powiedział Hideaki Nishino, pełniący obowiązki dyrektora generalnego PlayStation.
Ponadto z przedstawionego wykresu dowiedzieliśmy się, że PlayStation 5 wygenerowało jak do tej pory 106 miliardów dolarów dochodu. To już niemal tyle, ile PS4 przez sześć lat na rynku, w okresie od 2013 do 2019 roku. Istnieje więc bardzo duża szansa, że obecna generacja sprzętu niedługo prześcignie swojego poprzednika i stanie się najbardziej dochodową platformą w historii Sony.
Firma ustaliła, że posiadacze PS5 generalnie przeznaczają na zabawę więcej czasu i pieniędzy, niż mieli to w zwyczaju właściciele PS4. Użytkownicy obecnej generacji konsol kupują aż o 176% więcej treści dodatkowych (DLC i mikropłatności), 57% więcej wydają na usługi (tutaj zapewne Sony ma na myśli różne stopnie abonamentu PS Plus), a także o 34% więcej wydają na akcesoria do konsoli. Co ciekawe jednak, jednocześnie gracze na PS5 o 12% rzadziej kupują pełne wersje gier, być może polegając bardziej na tytułach free-to-play i używanych egzemplarzach.
Według słów branżowego analityka Daniela Ahmada, którego redakcja portalu VGC poprosiła o komentarz do opublikowanych statystyk, to właśnie popularność usług abonamentowych i zakupów cyfrowych najbardziej odróżnia obecną generację konsol od poprzednich. „Jeśli coś miałbym określić jako największy przeskok pomiędzy ostatnimi generacjami, to byłyby to usługi na żywo, które odgrywają teraz o wiele większą rolę” - uważa ekspert. „PS5 sprzedało się tak samo, jak PS4 w porównywalnym czasie, ale jeszcze za czasów PS3 użytkownicy nie byli tak przekonani do kupowania DLC, mikropłatności i battle passów każdego dnia”.