Skip to main content

Sony: PS4 Pro ma zapobiec migracji graczy do PC

Nie jest odpowiedzią na Scorpio.

Andrew House z Sony w jednym z wywiadów zdradził, czym kierowała się firma decydując się na stworzenie mocniejszej wersji PlayStation 4 - PS4 Pro.

W rozmowie z serwisem The Guardian menedżer ujawnił, że jednym z głównych powodów była chęć zatrzymania odpływu graczy do PC.

- Wpłynęły na mnie pewne dane, które widziałem. Sugerowały, że w środkowym okresie cyklu życia konsoli jest moment, gdy gracze szukający jak najlepszej grafiki zaczynają migrować w stronę PC - tłumaczy House.

- Chcieliśmy zatrzymać tych ludzi w naszym ekosystemie, poprzez zaoferowanie najlepszej i najwyższej wydajności. Wynikiem tych przemyśleń było PlayStation 4 Pro i ogólnie rzecz biorąc poprawa warstwy wizualnej w grach - dodaje.

Zobacz na YouTube

Dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment przekonuje jednocześnie, że PS4 Pro nie jest odpowiedzią na konkurencyjne Scorpio, ponieważ gdy sprzęt projektowano, o platformie Microsoftu nie było żadnych informacji.

Nowa wersja PlayStation 4 dysponuje dwukrotnie większą mocą GPU oraz szybszym procesorem. Umożliwi też rozgrywkę w 4K, będzie również wspierać technologię HDR, która pozwala wyświetlić szerszy zakres kolorów, z jaśniejszymi akcentami i głębszą czernią, co przekłada się na bardziej naturalne barwy.

Przedstawiciele Sony zaznaczają, że nawet bez telewizora 4K możliwe będzie doświadczenie różnych ulepszeń na mocniejszej konsoli. Niektóre gry zaoferują większą szczegółowość obrazu czy więcej efektów.

Premierę PS4 Pro zaplanowano na 10 listopada, w cenie 399 euro.

Zobacz także