Sony rozwija technologię PlayStation 3 na potrzeby PlayStation Now
Dedykowane serwery złożone z ośmiu konsol.
Sony ujawniło podczas konferencji CES w Las Vegas, że na potrzeby usługi dystrybucji gier „w chmurze” buduje specjalne serwery, składające się z ośmiu połączonych konsol PlayStation 3 - informują zaznajomione ze sprawą źródła Digital Foundry.
PlayStation Now dostępne będzie w pełnej wersji latem tego roku w Stanach Zjednoczonych, na PlayStation 3 i PS4, a następnie także na PS Vita i innych urządzeniach podpiętych do Internetu, w tym na telewizorach Bravia. Pomysł polega na bezpośredniej transmisji gier z PS3, w tym Beyond: Dwie Dusze, God of War: Wstąpienie, The Last of Us czy Puppeteer.
Budowane na bazie PS3 serwery będą jednak kompletnie niewidoczne i niedostępne dla graczy, a obraz rozgrywki trafi na domowe telewizory i konsole przez Internet. Architektura podobna jest do rozwiązań stosowanych w usługach Gaikai, OnLive czy GeForce Grid, co wymusza na Sony „walkę” z wysokimi opóźnieniami.
Szczegóły na temat technologii stojącej za PlayStation Nowe są jeszcze nieznane, ale można spodziewać się, że producent nie wprowadzi znaczących zmian w procesorach Cell czy układzie graficznym RSX. Zmniejszenie opóźnień można jednak uzyskać poprzez modyfikowanie interfejsu sieciowego i samego kontrolera lub „obejście” niepotrzebnego złącza HDMI i wyświetlenie obrazu za pomocą kodera h.264.
Digital Foundry spekuluje, że zastosowanie powyższych opcji może zmniejszyć opóźnienia do 30 ms, co daje wynik nieco gorszy niż GeForce Grid. Artykuł z pełną analizą perspektyw PlayStation Now opublikujemy wkrótce.