Skip to main content

Sony skupia się na "spektakularnych" grach z naciskiem na fabułę i postacie

Przekonuje nowy szef Worldwide Studios.

Nowy szef Sony Worldwide Studios - Herman Hulst - podkreślił, że dla japońskiego koncernu nadal najważniejsze są „spektakularne” gry, kładące nacisk na fabułę.

Menedżer, który do niedawna kierował holenderskim studiem Guerilla Games, udzielił wywiadu serwisowi GamesIndustry. W rozmowie przyznał, że producent PlayStation nie zmieni swojej dotychczasowej strategii.

- Jesteśmy bardzo przywiązani do typu tytułów, które w Worldwide Studios tworzymy od dekady: dużych, spektakularnych gier z naciskiem na fabułę i postacie. Nadal będziemy przygotowywać takie pozycje, ponieważ uwielbiamy to - wyjaśnia.

Sony stawia na gry w stylu God of War

Hulst jednocześnie zaznaczył, że Sony chce współpracować z „następną generacją deweloperów”, którzy mogliby zająć się projektowaniem „nowych i zróżnicowanych” produkcji dla „kolejnego pokolenia graczy”.

Ze słów menedżera wynika, że japońska firma najprawdopodobniej wciąż będzie skupiała się na tytułach w stylu God of War czy Spider-Man, a więc grach stawiających na zabawę w pojedynkę i fabułę.

Wśród nowych gier zapewne pojawi się sequel Horizon Zero Dawn

Holender wypowiedział się również o swoich doświadczeniach z Guerilla Games. Przyznał, że dla studia - znanego głównie z serii Killzone - dużym wyzwaniem było przygotowanie Horizon Zero Dawn.

- Deweloperzy odpowiedzialni za mroczne strzelanki stworzyli grę z pięknym, otwartym światem i emocjonalną fabułą. Pod względem kreatywnym, to całkowity zwrot, który wymagał wprowadzenia znacznych zmian do struktury zespołu, ale był też mocno oczekiwany przez ekipę - tłumaczy.

Zobacz na YouTube

Hulst objął stanowisko szefa Sony Worldwide Studios w ubiegłym miesiącu. Menedżer zastąpił tym samym Shawna Laydena, który odszedł z koncernu w październiku.

Źródło: GamesIndustry

Następnie: Age of Empires 4 bez krwi - twórcy chcą, by gra trafiła do jak największej liczby osób

Zobacz także