Skip to main content

Sony sprzedało niemal 10 milionów PS4 w zaledwie trzy miesiące

Firmie ciążą filmy.

Dział gier i usług sieciowych w Sony może pochwalić się udanym kwartałem fiskalnym. W okresie od początku października do końca grudnia sprzedano aż 9,7 mln egzemplarzy PS4.

Łącznie w tym segmencie wypracowano 431 milionów dolarów zysków, w porównaniu z 356 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przyczyny dobrego wyniku to nie tylko wysokie zainteresowanie PlayStation 4, ale także obniżenie kosztów produkcji konsoli i korzystny kurs walut.

Sony zapewnia, że także PlayStation VR miało „wpływ” na pozytywne rezultaty, ale nie zdecydowano się na podanie żadnych szczegółów na temat sprzętu rzeczywistości wirtualnej.

Nie podano też rozbicia na standardowe PS4 oraz na model PS4 Pro.

Łącznie sprzedaż PS4 na całym świecie - jak informowano na początku stycznia - wynosi już 53,4 miliona.

Sony w obecnym roku fiskalnym (do końca marca) zakłada rozprowadzić 20 milionów PlayStation 4. Aby sprostać planom, potrzeba więc jeszcze 2,9 mln w trzy miesiące, co wydaje się być więcej niż prawdopodobne.

Jeśli o całej korporacji mowa, to w ostatnich trzech miesiącach firma wypracowała zysk operacyjny na poziomie 819 mln dolarów, znacznie poniżej 1,8 mld w roku poprzednim.

Dużym problemem dla Sony zaczyna być wytwórnia filmowa, przez którą musiano w ostatnim kwartale odpisać miliard dolarów przychodów z rocznej prognozy. Pomaga za to słabszy jen, dział gier i usług sieciowych czy produkcja czujników obrazu, powracająca po trzęsieniu ziemi.

Segment filmowy i telewizyjny odpowiada za około 10 procent łącznej sprzedaży. Jest więc jednym z filarów działalności i korporacja zapewnia, że nie planuje sprzedaży, choć szykuje cięcia kosztów.

Zobacz także