Sony sprzedało już 67,5 miliona egzemplarzy PS4 i PS4 Pro
Kolejny udany kwartał.
Sony podsumowało ostatni kwartał fiskalny (okres lipiec - wrzesień) z finansowego punktu widzenia. Graczy zainteresuje zapewne fakt, że do sklepów na całym świecie sprzedano kolejne 4,2 mln egzemplarzy PS4 i PS4 Pro.
Łączny nakład od premiery w listopadzie 2013 roku wynosi więc 67,5 miliona urządzeń.
Sprzedaż w dziale gier i usług sieciowych zatrzymała się w kwartale na poziomie 3,8 mld dolarów, co stanowi wzrost o 38 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Znacząco wzrosły za to zyski, do 484 mln dolarów. To aż 188 procent więcej niż w 2018 r.
Warto także dodać, że pomimo upływu czasu zainteresowanie konsolami PS4 i PS4 Pro nie słabnie. W okresie lipiec - wrzesień ubiegłego roku sprzedano bowiem 3,9 mln, a teraz - wspomniane 4,2 mln.
Wszystko to sprawia, że Sony ponownie podniosło prognozy na cały rok fiskalny, kończący się wraz z marcem. Japońska korporacja planuje do tego czasu rozprowadzić 19 mln urządzeń. W pierwszych sześciu miesiącach osiągnięto już 7,5 mln, lecz kluczowy jest zawsze nadchodzący okres świąteczny.
Jeśli mowa o całej firmie, to dział gier i usług sieciowych uplasował się w kwartale na pierwszym miejscu, wyprzedzając pod względem zysków nawet radzące sobie zazwyczaj nieco lepiej usługi finansowe i półprzewodniki.
Sony ma jednak ogromne powody do zadowolenia, ponieważ zyski operacyjne korporacji wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem aż o 346 procent, do 1,8 mld dolarów - głównie ze względu na wyniki w segmencie półprzewodników oraz właśnie gier.