Skip to main content

Sony stawia na PlayStation i zmniejsza zaangażowanie na rynku TV i smarfonów

Konsole i gry motorem napędowym.

Sony planuje wykorzystać sukces PlayStation 4 w poszukiwaniu zysków, zmniejszając jednocześnie zaangażowanie na rynku telewizorów i smartfonów.

Kaz Hirai pokazuje, jaką cyfrę umieścić w nazwie konsoli

Agencja informacyjna Reutera podaje, że podczas ostatniej konferencji dla inwestorów japońska korporacja ujawniła 3-letni plan, przewidujący duże przychody generowane przez konsolę obecnej generacji.

Firma nadal ma nadzieję, że działy TV i mobilnej komunikacji przyniosą zyski, choć prognozy mówią o sprzedaży zmniejszonej o 30 procent w najbliższym okresie.

Sony stawia więc na PlayStation 4, które rozeszło się już na całym świecie w liczbie 13,5 mln egzemplarzy. Sekcja odpowiedzialna za konsole i gry ma wypracować w kwartale aż 13,6 mld dol. W jaki sposób? Pomóc ma cyfrowa dystrybucja seriali, muzyki i filmów, a także zainteresowanie usługą PlayStation Plus.

Rynek odpowiedział na te zapowiedzi pozytywnie, a akcje Sony drożały wczoraj na giełdzie w Tokio o 6 procent.

„Z Sony wiążą się spore oczekiwania, ale do czasu publikacji wyników nie ma nic pewnego” - komentuje analityk Akino Mitsushige. „Opcją jest całkowite opuszczenie segementu mobilnego, ale teraz nie mogą tego zrobić, więc muszą wprowadzić gruntowne zmiany.”

Dyrektorem generalnym Sony został w 2012 roku Kazuhiro Hirai, awansując właśnie z działu konsolowego. Menedżer obiecywał poprawę wyników, ale kondycja korporacji nadal nie jest najlepsza - we wrześniu poinformowano, że rok fiskalny najprawdopodobniej ponownie zakończy się stratami, po raz szósty w ostatnich siedmiu latach.

Zobacz także