Skip to main content

Sony także planuje podobno wyświetlanie reklam w grach

Wzorem Microsoftu.

Wzorem Microsoftu, Sony także planuje podobno narzędzia do wyświetlania reklam w grach na PlayStation – informuje BusinessInsinder, powołując się na własne źródła.

Trzy anonimowe osoby zapewniają, że obecnie trwają już testy rozwiązania, w ramach którego deweloperzy mogliby dodawać takie ogłoszenia do swoich gier i sprzedawać miejsce reklamowe na specjalnej platformie.

Pomysł jest rzekomo przeznaczony głównie dla gier Free to Play i ma zachęcić do ich tworzenia, ponieważ popularność gatunku eksplodowała podczas globalnej pandemii. Wczoraj opisywaliśmy już niemal identyczne plany Microsoftu.

Wzorem konkurencji, reklamy miałyby być skrupulatnie zintegrowane z grami, by zbytnio nie odciągać uwagi. Mowa więc na przykład o billboardach przy drodze w produkcjach wyścigowych czy na stadionach.

Może robaczka?

Inne formaty obejmują jednak nagradzanie graczy skinami za oglądanie spotów ogłoszeniowych. Jak mówią informatorzy BusinessInsindera, Sony nie zdecydowało jeszcze, czy zamierza pobierać procent od przychodów.

Jedno ze źródeł wyjaśnia, że rozmowy na ten temat zaczęły się już 18 miesięcy temu, w okolicach premiery obecnej generacji. Japońska korporacja skrupulatnie sprawdza podobno zainteresowanych, by zadbać o bezpieczeństwo danych osobistych.

Zobacz także