Sony wchodzi w mobilne gry free-to-play. Powstaje nowa platforma
Poszukiwani deweloperzy.
Wygląda na to, że po całkiem udanej ekspansji na komputery osobiste, kolejnym krokiem Sony będzie próba zawojowania rynku gier mobilnych. Opublikowana niedawno oferta pracy sugeruje, że japoński gigant pracuje nad własną platformą dystrybucji przenośnych tytułów.
Jak informuje serwis VGC, cytując fragmenty ogłoszenia, firma poszukuje „doświadczonego inżyniera oprogramowania, który zaprojektuje platformę PlayStation służącą do tworzenia, publikowania i utrzymywanie darmowych gier mobilnych”. Wymagane jest co najmniej osiem lat doświadczenia w branży gier mobilnych, umiejętność ustalania procesów produkcyjnych oraz projektowania architektury i usług działających w tle.
Jeśli natomiast chodzi o konkretne zadania takiej osoby, to będzie do nich należało „kierowanie projektem i wdrażaniem platformy, współpraca z wewnętrznymi zespołami łączenia gier mobilnych z usługami PlayStation oraz dbanie o to, by wszystkie gry mobilne spełniały wymogi jakości PlayStation”. Jest to zdecydowanie bardzo ciekawy krok, biorąc pod uwagę, że Xbox również rozwija swój dział gier mobilnych z ambicją uruchomienia własnego sklepu z aplikacjami, mogącego stanowić konkurencję dla AppStore oraz Google Play.
Przypomnijmy, że japońska korporacja próbowała już kiedyś stworzyć własną platformę do gier mobilnych dzięki inicjatywom PlayStation Mobile oraz PlayStation Certified. Zakładała ona, że wybrane, spełniające wymogi mocy obliczeniowej urządzenia, będą mogły uruchamiać mniejsze produkcje wypuszczone wcześniej w sklepie cyfrowym PS Vita. Niestety inicjatywa nie zwróciła uwagi większej liczby producentów. Do momentu zakończenia programu wystawiono około 70 certyfikatów, z czego większość stanowiły urządzenia Sony oraz Sony Ericsson.
Obecnie oferta aplikacji mobilnych PlayStation również nie zachwyca. Na profilu wydawcy w sklepie Google Play znajdziemy ledwie kilka gier, z czego najwyżej ocenianą jest „autobiegacz” z Sackboyem z serii Little Big Planet. Niemniej, przygotowanie oferty ekskluzywnych gier mobilnych należących do największych marek PlayStation z pewnością ucieszy wielu fanów obozu „niebieskich”.