Skip to main content

Sony wyjaśnia, dlaczego w PS5 Pro zabrakło napędu

„Dajemy graczom wybór”.

Oficjalna prezentacja konsoli PlayStation 5 Pro została odebrana dosyć chłodno. Obawy u graczy wywołała nie tylko wysoka cena, ale i fakt, że sprzęt trafi do sprzedaży w wersji All-Digital, czyli bez napędu na płyty. Sony wyjaśnia, że w ten sposób „oddaje wybór w ręce graczy”.

Cóż, PS5 Pro oferuje wszystkie innowacje technologiczne, a także 2-terabajtowy dysk SSD oraz Wi-Fi 7. Uważamy, że dla większości graczy będzie to kompletny pakiet” - mówił starszy menedżer produktu, Toshi Aoki, w ekskluzywnym wywiadzie dla IGN.

Jeśli natomiast chodzi o napęd, jest to pewna opcja dla graczy” - wyjaśnił dalej. „Nie wszyscy gracze mają gry na płytach, choć zapewne wielu je posiada. Właśnie dla nich przygotowaliśmy możliwość dodania [napędu - dop. red]. Uważam, że dzięki temu osiągamy lepiej zbalansowane podejście w kwestii wartości, którą oferujemy”.

Zobacz na YouTube

Sony chyba jednak nie doszacowało, jak wielu graczy posiada kolekcję gier, które będzie chciało na PS5 Pro uruchomić. Najwyraźniej dobrze wiedzieli o scalperzy, ponieważ niedługo po prezentacji konsoli ceny napędów w internetowych platformach handlowych podskoczyły o kilkadziesiąt dolarów.

Wśród graczy i analityków rynku nie brakuje też opinii, że sprzedawanie PS5 Pro w wersji Digital ma być swego rodzaju testem, który pomoże przygotować firmie kampanię sprzedażową PS6. Trzeba przyznać, że brzmi to bardziej realistycznie od chęci „oddania graczom wyboru”.

Na premierę PS5 Pro dostępne będzie około 50 ulepszonych tytułów.Zobacz na YouTube

Prezentacja nie pokazała PS5 Pro z najlepszej strony

W innym fragmencie rozmowy Aoki zareagował na rosnący sceptycyzm wobec faktycznej mocy konsoli. Jak wyjaśnił, zaprezentowanie potencjału PS5 Pro na krótkim pokazie z fragmentami gameplayu nie było prostym zadaniem, a prawdziwą różnice między starym a nowym sprzętem poczujemy przede wszystkim podczas grania.

Trudno jest to przekazać za pomocą samych klipów wideo. Wielu graczy ogląda je na małych ekranach lub na telefonach. Zaprezentowanie im interaktywnej rozgrywki w takiej formie jest dla nas dużym wyzwaniem” - powiedział.

Moc PlayStation 5 Pro przestestujemy osobiście 7 listopada, gdy urządzenie trafi na rynek. Jutro zaś - 26 września - ruszy oficjalna przedsprzedaż.

Zobacz także