Sony wyjaśnia swoje podejście do wydawania gier na PC
„Dualistyczna strategia”.
Hermen Hulst, który od 1 czerwca obejmie stanowisko szefa Sony Interactive Entertainment, opowiedział o bieżącej strategii firmy do wydawania gier na PC. Korporacja stawia na „dualistyczne podejście”, różne dla gier-usług oraz tytułów singleplayer.
Wypowiedź dewelopera pochodzi z prezentacji wyników finansowych za ostatni kwartał. Sony zamierza w dalszym ciągu „kusić” graczy wydawaniem tytułów eksluzywnych na PC ze sporym opóźnieniem wobec PS5, ale tylko w przypadku produkcji dla jednego gracza. Tytuły sieciowe i gry-usługi mają debiutować na obu platformach jednocześnie, wzorem choćby Helldivers 2.
- Rzeczywiście, wprowadzamy nasze tytuły na PC, ale mamy tutaj podwójną taktykę. Jeśli chodzi o gry-usługi, wydajemy je jednocześnie na PlayStation 5 i PC - wyjaśnia Hurst. - Ale w przypadku naszych gier dla jednego gracza, opartych na narracji, które są kręgosłupem tego, co PlayStation Studios dostarczyło w ostatnich latach, mamy bardziej strategiczne podejście.
Jak wyjaśnił dalej, wydanie tytułu eksluzywnego na PC z opóźnieniem ma zachęcić potencjalnych odbiorców do sięgnięcia po sequel, który na premierę pojawi sie wyłącznie na PS5. - Mamy wielką nadzieję, że uda nam się przyciągnąć nowych graczy do PlayStation - mówi Hulst.
- To samo tyczy się naszych starań w rozwijaniu marek o inne media, jak seriale telewizyjne i filmy. Przykładem są serial The Last of Us na HBO i film Gran Truismo, które również przyciągają nowych graczy do naszych franczyz - zakończył.
Wciąż nie jest jednak jasne, czy tytuły singleplayer będą wydawane na PC w regularnych odstępach czasu. Obecnie wygląda to dosyć chaotycznie. Dla przykładu: Ghost of Tsushima trafiło na komputery dopiero 4 lata po premierze, ale na Horizon Forbidden West musieliśmy czekać już tylko 2 lata. Następne w kolejce jest podobno God of War: Ragnarok, którego pecetowe wydanie powinno zostać zapowiedziane na dzisiejszym pokazie State of Play.