Sony zamyka Japan Studio
Najstarszy zespół deweloperski firmy.
- Sony reorganizuje Japan Studio
- Zespół rozwiązano, a część deweloperów włączono do Asobi Team, twórców Astro's Playroom
Wraz z początkiem kwietnia Sony zamknie Japan Studio. Ekipę założono w 1993 roku i do tej pory była najstarszym funkcjonującym zespołem deweloperskim producenta PlayStation.
Japoński oddział odpowiedzialny był za takie gry i serie, jak Knack, Puppeteer, Patapon, Ape Escape i Gravity Rush. Często współpracował też z zewnętrznymi twórcami, pomagając między innymi przy Bloodborne, Shadow of the Colossus i Demon's Souls.
Najpierw o sprawie poinformował serwis VGC. Anonimowe źródła twierdzą, że zwolniono większość deweloperów, nie przedłużając im kontraktów, które wygasną 1 kwietnia. Sony pozostawi grupę osób - zajmujących się lokalizacją i kwestiami biznesowymi.
Nadal funkcjonować będzie jednak japońskie Asobi Team, czyli twórcy Astro's Playroom. Ponadto część pracowników Japan Studio dołączy do wspomnianego zespołu, ale inni odejdą do Bokeh - firmy założonej przez Keiichiro Toyamę, reżysera Silent Hill i Gravity Rush.
Producent PlayStation potwierdził doniesienia. W oświadczeniu dla IGN działania wobec ekipy z Kraju Kwitnącej Wiśni nazywa „reorganizacją”, która ma „wzmocnić operacje biznesowe”. Nowa struktura powstanie 1 kwietnia, a w jej centrum będzie Asobi Team.
Informatorzy VGC przekonują, że przyczyną decyzji był fakt, że Japan Studio przestało przynosić zyski. Deweloperzy chcieli skupić się na grach, które odniosłyby przede wszystkim sukces w Japonii, a później ewentualnie na innych rynkach. Sony woli jednak położyć nacisk na tytuły, które mogą od razu stać się światowymi hitami.
To dlatego ponad rok temu prezesa studia - Allana Brackera - zastąpił Nicolas Doucet, reżyser Astro Bot: Rescue Mission. Jedno ze źródeł twierdzi, że likwidacja zespołu jest częścią przekierowywania większej mocy sprawczej z Kraju Kwitnącej Wiśni do centrali Sony w USA.