Sony zamyka studio mistrzów animacji
Po niemal 10 latach od założenia.
Sony podjęło decyzję o zamknięciu studia PixelOpus, znanego z małych, ale oryginalnych produkcji. Zespół pracował nad niezapowiedzianym jeszcze projektem na PlayStation 5, którego los pozostaje aktualnie nieznany.
„Drodzy przyjaciele, nasza przygoda w PixelOpus dobiegła końca. W chwili gdy patrzymy w przyszłość, chcemy z całego serca podziękować milionom graczy, którzy wspierali nas w naszej misji tworzenia pięknych, pomysłowych i pełnych serca gier” - napisano w oficjalnym pożegnaniu na Twitterze.
Studio zakończy swoją działalność 2 czerwca, porzucając jednocześnie nieujawniony projekt, nad którym pracowało wraz z Sony Pictures Animations. Na ten moment nie wiadomo, czy prace będą kontynuowane przez inny zespół, czy może wszystkie postępy trafią do kosza.
Serwis IGN poprosił Sony o kilka słów wyjaśnień. Jak dowiadujemy się z oficjalnej odpowiedzi, decyzja była motywowana wyłącznie kwestiami finansowymi. „PlayStation Studios regularnie analizuje swoje portfolio i status projektów studyjnych, by upewnić się, że spełniają one krótko i długoterminowe cele strategiczne organizacji” - wyjaśniono w ubogim w konkrety komunikacie.
PixelOpus zostało założone przez Sony w 2014 roku. Młody i ambitny zespół skupił się na tworzeniu gier wyróżniających się stylistyką. Jeszcze w tym samym roku na PS4 zadebiutowało zręcznościowe i dosyć abstrakcyjne Entwined. Większym sukcesem okazało się Concrete Genie z 2019 roku.
„Byłem w PixelOpus od zaledwie stycznia, ale to był najbardziej kreatywny okres w mojej karierze. To niesamowicie utalentowany zespół. Ubolewam nad stratą tych niesamowitych ludzi i projektów. Mam nadzieję, że wszyscy wspólnie się po tym podniesiemy” - skomentował Mark Vernon, starszy projektant studia.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.