Skip to main content

Sony zwiększa inwestycje w nowe serie gier. „To siła napędowa rozrywki”

Pół na pół.

Szef Sony Interactive Entertainment potwierdził, że planuje znaczące inwestycje w nowe marki i serie gier, które są „siłą napędową rozrywki”.

Jak podano, w roku fiskalnym kończącym się w marcu 2020 roku PlayStation Studios przeznaczyło „tylko” 23 procent budżetu na nowe IP, a pozostałe 77 proc. - na istniejące cykle.

Sytuacja ma się jednak ku lepszemu. W ubiegłym roku fiskalnym proporcje wyniosły już 34-66 procent na korzyść dobrze znanych serii.

Teraz szef Sony Interactive Entertainment - Jim Rayan - zapewnił, że do końca roku fiskalnego 2025 (a więc do marca 2026) – chce, by wydatki rozłożyły się po równo: 50 proc. na nowe i 50 proc. na istniejące marki.

- Nowe licencje to siła napędowa każdej formy rozrywki, a SIE znacząco zwiększa inwestycje w tej sferze - przyznał menedżer podczas wczorajszej konferencji z inwestorami korporacji, cytowany przez VGC.

- Zaczynając od mniej niż ćwiartki w roku fiskalnym 2019, zmienimy proporcje do 50 procent w roku fiskalnym 2025. Jak się spodziewamy, ta inwestycja przełoży się na znaczące przychody w drugiej połowie dekady - mówił.

Zobacz także