Sony zwraca pieniądze za nieprawdziwe informacje w reklamach PS Vita
Tylko w USA.
Federalna Komisja Handlu w Stanach Zjednoczonych nakazała Sony zwrócić część pieniędzy graczom, którzy kupili PlayStation Vita podczas premiery tego urządzenia, przed 1 czerwca 2012 roku.
Japońska korporacja miała stosować „zwodnicze praktyki” w reklamach i promować funkcje, które ostatecznie nie działały w zakresie jaki obiecywano. Konsumenci otrzymają 25 dolarów gotówki lub 50 dol. do wydania w sklepie producenta.
Wśród naruszeń wymieniono między innymi funkcję Remote Play. Obiecywano, że opcja ta zadziała z wszystkimi grami na PlayStation 3, ale wsparcie otrzymały tylko określone pozycje. W reklamie pokazywano nawet Killzone 3 włączone na PS Vita, choć strzelanka jest jednym z tytułów, które nie obsługują zdalnej gry.
Również przenoszenie zapisów miało funkcjonować na wszystkich produkcjach z PS3, ale wsparcie ponownie jest ograniczone do określonych pozycji. Nie wyjaśniono też, że gracze muszą posiadać kopie gry na obu platformach, co nie było wtedy jeszcze oczywiste.
Na koniec, reklamy sugerowały, że podpisanie umowy na mobilny Internet z AT&T umożliwi swobodną rozgrywkę w sieci, ale ostatecznie możliwość ta dotyczyła tylko mniej wymagających tytułów turowych i asymetrycznych, gdzie płynne połączenie nie jest wymagane.