Skip to main content

South Park: The Fractured But Whole - Jak to wszystko się zaczęło

Pierwsza misja fabularna, w której zapoznamy się z podstawami sterowania i walki.

Grę rozpoczynasz w kreatorze postaci, gdzie należy stworzyć głównego bohatera. Przy pomocy dostępnych opcji wybierz jego włosy, makijaż, zarost, okulary oraz ubranie i rękawiczki. Kiedy będziesz gotowy kliknij „Dalej". Kolejnym wyborem będzie poziom trudności. Istnieją trzy, które można zmienić w dowolnej chwili:

  • Łatwy - posiadasz przewagę nad przeciwnikami.
  • Normalny - żadna ze stron nie posiada przewagi.
  • Trudny - przeciwnicy mają przewagę nad drużyną gracza.

Po dokonaniu wyboru wciśnij opcję „Utwórz". W ten sposób już po chwili zostaniesz przeniesiony do głównej części gry.

Wciskaj klawisze, które pojawiają się na ekranie.

Po scence z bitwą otrzymasz kontrolę nad bohaterem, który będzie siedział na klozecie. Zacznij wciskać klawisze, które wyświetlają się na ekranie (obrazek powyżej), a potem kolejne, jakie się wyświetlą. Po naładowaniu zwieracza sekwencja się powtarza - należy tylko wciskać kolejne klawisze, jakie będą wyświetlane.

Kiedy bohater skończy możesz przeszukać szafkę z lewej. Następnie przejdź przez drzwi z prawej i obejrzyj scenkę z rodzicami. Po jej zakończeniu możesz przez dziurkę podejrzeć ojca siedzącego w pokoju.

Skrzynia (1) zawiera sporo cennych przedmiotów.

Warto udać się do swojego pokoju i przejrzeć skrzynię z napisem „TOYS" (obrazek powyżej), w której znajdziesz sporo przedmiotów. Po przeszukaniu pokoju opuść go i zejdź schodami na dół. Możesz nieco rozejrzeć się po mieszkaniu zbierając przedmioty i rozmawiając z matką.


Pierwsze walki

Kiedy będziesz gotów udaj się do drzwi wyjściowych znajdujących się z prawej strony salonu. Otwórz je, a spotkasz Kyle'a i Buttersa, którzy zabiorą bohatera na bitwę rozgrywaną na ulicy.

Po wybraniu mocy (1) przemieść bohatera na nowe pole (2) i zaatakuj rywali (3,4).

Kiedy do bohatera podejdą przeciwnicy wciśnij klawisz, który wyświetli się na ekranie, co spowoduje, że ich zaatakujesz. Warto w ten sposób rozpoczynać pojedynki, ponieważ zdobywasz w ten sposób przewagę w postaci pierwszego ruchu. Po rozpoczęciu walki wciśnij klawisz, który pojawi się na ekranie. W ten sposób wybierzesz umiejętność bohatera (1 na obrazku powyżej).

Następnie, korzystając z klawiszy odpowiedzialnych za ruch:

  • Ustaw bohatera w nowym miejscu (2 na obrazku powyżej). Na czerwono zostaną zaznaczone pola, które zaatakujesz wybraną umiejętnością.
  • Uderz przeciwnika (3 na obrazku powyżej) sprawi, że wleci na swojego kolegę (4 na obrazku powyżej).
  • Po turze przeciwnika, w której odniesiesz drobne obrażenia, zaatakuj drugiego rywala, co zakończy walkę.
Nowa moc pozwala atakować kilka pól (3) naraz.

Po walce udaj się w prawo i zaatakuj drugą, silniejszą grupę przeciwników. Kiedy dojdzie do walki wybierz nową umiejętność (1 na obrazku powyżej). Na ikonie pod nią, kolorem czerwonym, zaznaczono obszar, na jaki będzie oddziaływać. Przejdź jedno pole do przodu (2 na obrazku powyżej), dzięki czemu będziesz w stanie zaatakować trzy pola przed sobą (3 na obrazku powyżej), a dodatkowo odrzucisz rywali (4 na obrazku powyżej).

Po turze przeciwnika zdolność, z której skorzystałeś poprzednio będzie niedostępna, ponieważ będzie się odnawiać. Wybierz pierwszy rodzaj ataku i nim potraktuj wybranego rywala. Kontynuuj walkę, aż rozprawisz się z wrogami.

Czerwone pola (1) oznaczają miejsce ataku smoka, na niebieskich (2) bohater będzie bezpieczny. Jeśli nie chcesz atakować, to możesz zakończyć swoją turę (3).

Po zakończonym pojedynku wyrusz za Kylem. Po scence przy „lawie" bohatera czeka kolejne starcie. Tym razem z kilkoma wrogami i smokiem, którzy zaatakują jako pierwsi. Rozpocznij walkę korzystając z umiejętności, jakie wybierzesz. W pewnej chwili do ataku zacznie przyszykowywać się smok.

  • Teren, jaki zaatakuje w kolejnej turze zostanie zaznaczony na czerwono (1 na obrazku powyżej).
  • Aby uniknąć tego ataku przemieść bohatera na pole w kolorze niebieskim (2 na obrazku powyżej).
  • Następnie zakończ turę wciskając odpowiedni klawisz (3 na obrazku powyżej).

W kolejnej turze zostanie odblokowany nowy atak - Młot niebiańskiego panowania. Wybierz go, podejdź do smoka i zaatakuj go.


Kod do piwnicy Erika i wybranie klasy postaci

Po zakończeniu bitwy ze smokiem udaj się na górę ekranu i wejdź do garażu, z którego będziesz musiał przedostać się do domu Eryka Cartmana.

Zniszcz karton (1), przeciągnij drabinę (2) i wejdź na dach (3).

Aby to uczynić należy zniszczyć karton z zielonym jajkiem (1 na obrazku powyżej), co odblokuje drogę do podwyższenia. Następnie przejdź w prawo i wejdź w interakcję z drabiną (2 na obrazku powyżej), którą przeciągnij w miejsce niedawno zniszczonego kartonu. Kiedy to uczynisz wejdź po niej na górę, po czym skieruj się w lewo i wejdź po drabinie (3 na obrazku powyżej) na górę.

Po znalezieniu się na dachu poczekaj chwilę, aż bohater zacznie iść w prawo, po czym szybko wciśnij klawisz, który pojawi się na ekranie. Jeśli nie zdążysz, to postać zginie, po czym będziesz musiał wczytać grę i przejść sekwencję od nowa. Na podwórku udaj się na dół ekranu, dzięki czemu trafisz do domu Cartmana.

Za lampką (1) jest dziennik z hasłem.

Przejdź w prawo i spróbuj wejść do piwnicy (drzwi pod schodami). Okaże się, że są zablokowane i wymagane jest do nich hasło. Wejdź po schodach na górę, po czym udaj się do pokoju Eryka (pierwsze drzwi z prawej). Zniszcz lampkę (1 na obrazku powyżej), za którą znajdziesz dziennik.

Zacznij go przeglądać. W pewnej chwili trafisz na stronę z kodem brzmiącym „Pierdol się mamo". Wróć z nim na dół i ponownie użyj panelu przy drzwiach. Wybierz cyfry w odpowiedniej kolejności (3, 0, 7), co spowoduje otworzenie drzwi, przez które wejdź do piwnicy.

Kostka rubika (1) oraz stafernis (2).

Po scence wejdź w interakcję z kostką rubika przykrytą kloszem (1 na obrazku powyżej). Po rozmowie z Erykiem będziesz miał mu przynieść stafernis. Wciśnij klawisz, który się pojawi, dzięki czemu przejdziesz w tryb inspekcji, w którym zaznaczane są ważne przedmioty i osoby.

Z lewej strony znajduje się poszukiwany stafernis (2 na obrazku powyżej), który zostanie oznaczony wykrzyknikiem. Podnieś go i zanieś Erykowi stojącemu z prawej strony pomieszczenia.

Wybierz jedną z trzech klas postaci.

Następnie usiądź na niebieskim krześle z lewej strony stołu. Po chwili będziesz musiał zdecydować się na wybranie jednej z trzech klas postaci (obrazek powyżej). Mają one wpływ na umiejętności i ataki wykorzystywane podczas walk. Poniżej znajdują się ich opisy:

  • Pędziwiatr - opiera się przede wszystkim na szybkości i atakowaniu rywali z bardzo dużą prędkością.
  • Brutal - skupia się na bezpośredniej walce, w której wykorzystuje potężne i brutalne ataki.
  • Blaster - postać specjalizująca się w atakach dystansowych związanych z ogniem. Dzięki nim może podpalać rywali.

Po wybraniu klasy postaci zostaniesz przeniesiony do pokoju, w którym podejdź do lustra z lewej. Następnie wyjdź z pokoju.

Wciskaj przycisk obrony (1), dzięki czemu odzyskasz nieco zdrowia. Po naładowaniu paska supermocy (2) możesz z niej skorzystać.

Na korytarzu weźmiesz udział w walce (dla każdej z klas ma nieco inny przebieg). W jej trakcie poznasz podstawowe i specjalne ataki danej klasy. Podczas tury przeciwnika, w momencie, gdy zadaje obrażenia, nad głową bohatera pojawia się klawisz (1 na obrazku powyżej). Jeśli wciśniesz go odpowiednio szybko, to odzyskasz część punktów zdrowia.



Kiedy jesteś atakowany przez rywali i wyprowadzasz ataki ładujesz znajdujący się na górze pasek supermocy (2 na obrazku powyżej). Kiedy będzie pełny w 100 procentach, to wybierz ją z menu umiejętności w lewym górnym rogu i zaatakuj rywali.

Po walce zdecyduj czy dana klasa postaci jest w porządku. Jeśli jednak chciałbyś ją zmienić, to możesz po pojedynku ponownie usiąść na krześle i wybrać inną.

Zobacz także