Skip to main content

South Park: The Fractured But Whole - taktyka walki

Poznaj bardziej zaawansowane wiadomości związane z toczeniem bitew.

Poniżej przedstawiamy podstawowe elementy i taktyki związane z prowadzeniem pojedynków w grze. Dzięki nim szybko rozeznasz się o co chodzi w pojedynkach i jak je prowadzić.

Podczas jednej tury możesz wykonać dwie akcje (albo ograniczyć się do jednej z nich) - ruch oraz skorzystanie umiejętności specjalnej. Bohater może poruszać się po polach zaznaczonym rozjaśnionym kolorem niebieskim (1 na obrazku poniżej). Akcje są z kolei zaznaczane kolorami: czerwonym (2 na obrazku poniżej), jeśli są związane z atakiem lub żółtym, jeśli są związane z umiejętnością obszarową lub do wyboru (np. leczenie sojusznika).

Możliwości przemieszczania bohatera są zaznaczone kolorem niebieskim (1), natomiast ataki czerwonym (2). Siła ataku pojawia się nad postacią (3), a oprócz tego mogą pojawić się efekty dodatkowe (4) również zaznaczone w sposób graficzny.

W trakcie atakowania przeciwnika nad celem zawsze pojawia się informacja o tym, ile życia straci (3 na obrazku powyżej). W naszym przykładzie widać, że zaatakowany wróg otrzyma 40 punktów obrażeń, co doprowadzi go do śmierci (ikonka czaszki).

Dodatkowym efektem ataku będzie odrzucenie rywala, co symbolizują pojawiające się za nim strzałki (4 na obrazku powyżej). Spowoduje to przesunięcie wroga, który wpadnie na drugiego przeciwnika, zadając mu dodatkowe obrażenia.

Taktykę tę można stosować także w momencie, gdy rywal wpada na postać z naszej drużyny - wtedy otrzymuje jeszcze dodatkowy cios. Oczywiście należy pamiętać, że nie każdy cios posiada zdolności odrzucające wroga.

Wciskaj klawisze, które pojawiają się na ekranie (1), aby wyprowadzać silniejsze ataki i bronić się przed ciosami.

Czasami na ekranie pojawiają się klawisze (1 na obrazku powyżej), które należy wciskać w celu zwiększenia skuteczności bojowych bohatera. Przyciski do wciśnięcia pojawiają się w następujących sytuacjach:

  • Podczas wyprowadzania ataku - czasami należy wciskać jeden przycisk, jak najszybciej, innym razem trzeba go wcisnąć kilka razy w ściśle określonych momentach. Zapewnia to zadanie zwiększonych obrażeń.
  • W trakcie wspomagania drużyny - zasada analogiczna, jak w przypadku ataku dotyczy też umiejętności defensywnych np. aktywowania pancerza lub odnowienia zdrowia. Im lepiej wykonamy daną sekwencję, tym więcej zdrowia lub pancerza odzyskamy.
  • Podczas obrony - kiedy bohater jest atakowany przez przeciwnika należy wciskać klawisz akcji, co spowoduje odzyskanie kilku punktów zdrowia oraz szybsze naładowanie paska supermocy.

Co jeszcze warto wiedzieć o elementach związanych z walką?

Przeciwników możesz osłabiać nie tylko w atakach bezpośrednich, ale także nakładając na nich różne efekty. Przykładowo podpalenie powoduje, że co turę rywal będzie tracił określoną ilość życia, a spowolnienie spowoduje wolniejsze przemieszczanie się po polu bitwy. Oczywiście rywale również mogą stosować tego typu efekty na drużynie bohatera.

Podczas gry będziesz poznawał kolejne postacie, które będą dołączały do drużyny. Jednocześnie na polu bitwy możesz wystawić czterech bohaterów (główna postać plus trzech kompanów). Możesz ich dowolnie wymieniać z menu swojego telefonu.

Dobrze jest dobrać drużynę tak, aby umiejętności jej członków się uzupełniały. Jeśli posiadasz same postacie ofensywne, to można do nich dołączyć czwartą (np. Kyle'a), która będzie wzmacniać ich pancerz i leczyć w momencie, gdy stracą zbyt wiele zdrowia.

Samo zdrowie możesz uzupełniać nie tylko przy pomocy specjalnych umiejętności poszczególnych osób w drużynie, ale również korzystając z różnych przedmiotów, takich jak chipsy czy napoje.

Artefakty wpływają na moc głównego bohatera oraz całej jego drużyny.

Jeśli okazuje się, że przeciwnicy w kolejnych misjach stają się zbyt trudni do pokonania, to postaraj się wykonywać zadania dodatkowe oraz korzystać z artefaktów (obrazek powyżej). Dzięki temu zwiększysz moc całej drużyny. Im jest ona większa, z tym silniejszymi przeciwnikami możesz walczyć.



W trakcie kampanii fabularnej będziesz musiał określić klasę postaci głównego bohatera. Klasa określa umiejętności, jakie będzie posiadała prowadzona przez gracza postać. Pierwszą klasę wybierasz pod koniec misji Jak to wszystko się zaczęło, a drugą w trakcie zadania Jak to wszystko się zaczęło 2. W każdej chwili będziesz mógł zmieniać i mieszać umiejętności z jednej i drugiej klasy postaci.

Zobacz także