Space Engineers ze sprzedażą na poziomie 100 tys. egzemplarzy w trzy tygodnie
Sukces gry niezależnej.
Marek Rosa, współtwórca niezależnego Space Engineers poinformował na swoim blogu, że kosmiczna produkcja w trzy tygodnie sprzedała się na PC w nakładzie 100 tys. egzemplarzy.
„Właśnie przekroczyliśmy magiczną liczbę” - napisał. „Obserwowanie jak społeczność przyjęła naszą produkcję to ogromna przyjemność i pomaga nam w stworzeniu jednego z najlepszych sandboksów.”
Space Engineers trafiło do sprzedaży 24 października, w programie Early Access, gdzie oferowane są wczesne wersje produkcji, w nieco niższej cenie. Twórcy mogą w ten sposób zapewnić sobie dopływ gotówki na kontynuację prac, jednocześnie bazując na opiniach „testerów”. Cenę ustalono 14 euro (ok. 59 zł).
W Space Engineers gracz wciela się w tytułowego inżyniera, którego zadaniem jest budowa, rozwój i naprawa stacji kosmicznych różnych rozmiarów. Konstruujemy jednostki cywilne i wojskowe, pilotujemy statki i pozyskujemy surowce z okolicznych pól asteroidów. Całość rozgrywa się w sandboksowym świecie, bazując na zaawansowanym silniku fizycznym: każdy element może zostać rozłożony na czynniki pierwsze, uszkodzony i zniszczony.