Space Marine 2 może wyglądać lepiej w trybie wydajności na PS5 Pro niż w trybie jakości na zwykłym PS5
Przynajmniej na to liczy dyrektor kreatywny studia Saber.
PlayStation 5 nie jest najlepszą platformą do grania w Warhammera 40 000: Space Marine 2. Gracze narzekają na znacznie mniejszą wydajność względem wersji na konkurencyjnego Xboxa Series X. Zdaniem Tima Willitsa, dyrektora kreatywnego Saber Interactive, gra może jednak znacząco rozwinąć skrzydła na nadchodzącej, ulepszonej wersji konsoli Sony.
Testy Digital Foundry nie pozostawiają złudzeń. Space Marine 2 na PS5 osiąga widocznie gorsze wyniki niż na najnowszym Xboxie. „Series X zazwyczaj przewyższa PS5 o około 10 do 15 do klatek, mimo że obie maszyny używają tych samych ustawień i rozdzielczości docelowych. Największe spadki występują, gdy atakuje się nadchodzącą hordę miotaczem ognia. Na PS5 klatki spadają do około 30, gdy na a Xboxie Series X do około 40.” - czytamy w analizie.
Problemy te zauważa również Tim Willits. W wywiadzie dla serwisu IGN szczerze przyznaje:
- Mam swój znakomity sprzęt AMD, a także znakomity sprzęt Nvidii tuż obok. I gra wygląda na nich z****ście. Lecz gdy tylko gram na PS5, odpalam tryb wydajności.
Dyrektor kreatywny Saber liczy jednak na to, że problemy znikną wraz z nadejściem PS5 Pro dzięki zastosowaniu technologii PSSR, skalującej gry do wyższych rozdzielczości za pomocą AI.
- Mam nadzieję, choć nie znam dokładnych aspektów technicznych, że dzięki upsamplingowi AI na PS5 Pro gracze będą mogli grać w Space w trybie wydajności wyglądającym lepiej niż aktualny tryb jakości. - mówi Willits. Jednocześnie przyznaje, że to wyłącznie jego spekulacje.
O ile możemy liczyć na poprawę aspektów graficznych, to kwestia liczby klatek na sekundę nie prezentuje się zbyt różowo. Richard Leadbetter z Digital Foundry stwierdził w wywiadzie udzielonym IGN, że największe hity, choć faktycznie będą wyglądać lepiej na PS5 Pro, mogą nie osiągnąć 60 klatek. Wśród podanych przykładów znalazło się też Space Marine 2. Winą za ten stan rzeczy obarcza procesor, który nie różni się od tego stosowanego w standardowym PS5.