Skip to main content

Specjalny tryb w Assassin's Creed Shadows sprawi, że gra podejmie najważniejsze wybory za nas

Dla tych, którzy nie lubią się mylić.

W przeciwieństwie do klasycznych odsłon cyklu, w głównej fabule oraz zadaniach pobocznych Assassin's Creed Shadows pojawią się momenty, gdy trzeba będzie podjąć decyzję. Ubisoft pomyślał jednak o osobach, które nie lubią wybierać, i przygotował specjalny tryb, w którym gra nas z tego wyręczy.

Pisząc skrótowo: w najważniejszych sytuacjach wymagających jakiegoś wyboru gra automatycznie poprowadzi nas ścieżką, którą twórcy uznali za kanoniczną. Dzięki temu gracz nie będzie musiał robić sobie wyrzutów o decyzje, które dopiero po czasie okazały się niewłaściwe.

Jeśli chodzi o wybory - są one obecne, a niektóre mają duże znaczenie, choć odgrywają mniejszą rolę niż w głównej fabule Assassin's Creed Oddysey” - wyjaśnił reżyser kreatywny Jonathon Dumont na forum Reddit. „Wybory mają największe znaczenie podczas rekrutowania sojuszników i romansowania z niektórymi postaciami”.

Ponieważ fani są podzieleni w kwestii rozgałęziających się dialogów, zaprojektowaliśmy opcję »trybu kanonicznego«, który pozwoli grać z zawczasu podjętymi wyborami i zagwarantuje graczom swobodne doświadczenie” - pisze dalej. „Mamy nadzieję, że dzięki temu wszyscy będą się dobrze bawić”.

Tryb kanoniczny raczej nie wpłynie na to, którą postacią będziemy rozgrywać misję.

Nie oznacza to zapewne, że w całej grze nie będziemy już mogli podjąć ani jednej decyzji. Wciąż trzeba będzie przecież wybrać, którym z dwójki bohaterów wykonamy jakieś zadanie. Ubisoft zapewnia, że w tej kwestii swobodę otrzymamy dosyć często, choć niektóre misje zostały zaprojektowane z konkretną myślą o Naoe lub Yasuke. Być może jednak i z tych decyzji zostaniemy wyręczeni.

Przekonamy się 14 lutego przyszłego roku, gdy Assassin's Creed Shadows zadebiutuje na PC, PS5, Xbox Series X/S oraz w abonamencie Ubisoft Plus Premium. We wspomnianym wcześniej wątku Reddit znajdziemy masę innych szczegółów o grze.

Zobacz także