Spelunky 2 - poradnik i najlepsze porady
Podstawy rozgrywki, interfejs, eksploracja, walka, skarby.
Witajcie! Przed wami poradnik do Spelunky 2, platformowej gry akcji typu rougelike, w której przemierzamy losowo generowane jaskinie pradawnej świątyni. W czasie zabawy natrafimy na wielu przeciwników z różnych rodzajów oraz śmiertelne pułapki.
W niniejszym przewodniku przedstawiamy najważniejsze aspekty zabawy, przydatne dla osób rozpoczynających przygodę. Gra jest wymagająca, ale przejście każdego poziomu przynosi ogrom satysfakcji.
Zapraszamy do lektury i życzymy sukcesów w Spelunky 2!
Poradnik do Spelunky 2 - rozgrywka i mechanika
Poniżej znajdziesz strony poświęcone podstawowym mechanikom gry. Wyjaśniamy tutaj, między innymi, jakie skarby znajdziesz podczas eksplorowania jaskiń, wraz z tabelą ich wartości, czy wyjaśnienie działania sklepu.
- Spelunky 2 - interfejs i oznaczenia na ekranie (poniżej)
- Spelunky 2 - początek, co robić: krok po kroku
- Spelunky 2 - sterowanie na PC, PS4, Xbox
- Spelunky 2 - przeciwnicy: jak walczyć i pokonać wrogów
- Spelunky 2 - skarby: jak zdobywać, występowanie, tabela wartości skarbów
- Spelunky 2 - sklep: kupowanie przedmiotów, kradzież, sklepikarz
- Spelunky 2 - pułapki: jak rozbrajać, lista pułapek
- Spelunky 2 - postacie poboczne: zadania, co oferują
- Spelunky 2 - leczenie, odzyskiwanie zdrowia
- Spelunky 2 - bomby i lina z hakiem
- Spelunky 2 - bossowe: jak pokonać
- Spelunky 2 - zatrucie i klątwa: jak zdobyć, jak leczyć, co daje
- Spelunky 2 - opcje gry: cross-progress, przydatne ustawienia
- Spelunky 2 - najważniejsze przedmioty
- Spelunky 2 - zakończenia: jak odblokować
Interfejs i oznaczenia na ekranie - poniżej objaśniamy znaczenie wszystkich ikon i oznaczeń, które pojawią się na ekranie podczas gry.
- Punkty zdrowia
- Liczba pozostałych bomb
- Liczba pozostałych lin z hakiem
- Ilość posiadanych pieniędzy
- Zegar pokazujący czas rozgrywki
- Ikona statusu - np. eksploracja lub walka
- Aktualny poziom, który przemierzamy
Wskazówki na start
- Nie poddawaj się: w grach rougelike śmierć jest częsta - stanowi zasadniczy element rozgrywki. Nie zniechęcaj się i ucz się na błędach;
- Zawsze odwiedzaj sklep: nawet jeśli planujesz odkładać walutę w grze na lepsze przedmioty, to nie warto pomijać sklepu. Zawsze, gdy go znajdziesz, to chociaż zajrzyj, co jest w ofercie;
- Kradzież popłaca doświadczonym graczom: przedmioty ze sklepu można ukraść, jednak zdenerwuje to sklepikarza. Jest szybkim przeciwnikiem, jednak niezbyt wytrzymałym - doświadczeni gracze szybko sobie z nim radzą. Nawet jeśli go zabijesz, sklep będzie pojawiał się dalej, ale sklepikarz zawsze zaatakuje;
- Zawsze miej coś w ręce: korzystaj z możliwości trzymania przedmiotów. Nigdy nie wiesz, kiedy celny rzut w przeciwnika lub pułapkę uratuje Cię z opresji;
- Spectacles i Jetpack to jedne z najbardziej użytecznych przedmiotów: pierwsze zwiększają zasięg widzenia w ciemnych pomieszczeniach, drugi pozwala na dalekie i wysokie skoki. Zawsze je kup, jeśli tylko masz okazję;
- Kolce nie zawsze zabijają od razu: możesz bezpiecznie wejść w nie od boku, lub powoli zejść z góry np. na linie;
- Nigdy nie pomijaj ołtarzy Kali: wrzuć ciało ogłuszonego lub zabitego przeciwnika na ołtarz, a otrzymasz nagrodę. Im więcej złożysz ofiar, tym nagrody będą z czasem lepsze. Możesz składać w ofierze też NPC i towarzyszy;
- Jeśli na planszy znajdziesz zwierzaka, zawsze zanieś go do wyjścia: otrzymasz za to dodatkowy punkt zdrowia lub zostaniesz uleczony z zatrucia;
- Nie zwlekaj z czasem: po spędzeniu trzech minut na jednej planszy, pojawi się duch zabijający postać jednym uderzeniem;
- Działaj ostrożnie: biegnięcie na oślep to prosta droga do szybkiej śmierci. Zatrzymaj się, zbadaj otoczenie i opracuj plan działania. Nigdy nie skacz w dół, jeśli nie wiesz, gdzie wylądujesz;
- Korzystaj z wierzchowców: niektóre spotkane stworzenia można ujeżdżać. Są niezwykle przydatne i umożliwiają np. podwójny skok;
- Najemnicy są użyteczni: najemników można czasem wynająć w sklepie lub uratować. Początkowo wydają się bardziej zagrożeniem niż pomocą z powodu nieprzewidywalnego zachowania, jednak po przejściu razem trzech plansz stają się spokojniejsi i bardzo przydatni.