Spelunky 2 - pułapki: jak rozbrajać, lista pułapek
Jak rozpoznać i unieszkodliwić pułapki podczas gry.
Podczas przemierzania jaskiń w grze Spelunky 2 natrafimy na szereg pułapek mogących znacznie utrudnić wyprawę, a nawet doprowadzić do natychmiastowej śmierci bohatera.
Na tej stronie:
Jak rozbrajać pułapki?
Większość pułapek w grze aktywuje się, gdy wykryje ruch lub istotę. Dla przykładu, miotacz strzał (1) uruchomi się przy wykryciu jakiegokolwiek ruchu. Można zatem go rozbroić, rzucając w pole rażenia pułapki przedmiot (2).
Na nieco innej zasadzie działa totem (3). Pułapka uruchomi się przy wykryciu dowolnej istoty. Aby rozbroić przeszkodę, musimy podnieść ogłuszonego lub martwego przeciwnika (4) i cisnąć ciałem w kierunku pułapki.
Warto eksperymentować i sprawdzać, co aktywuje różne pułapki, lub skorzystać z tabeli, którą zamieszczamy poniżej.
Lista pułapek
Jeśli czytasz artykuł na smartfonie, przesuń poniższą tabelę w lewo, aby zobaczyć całość.
Pułapka | Opis | Jak pokonać przeszkodę |
---|---|---|
Spikes (kolce) | Wskoczenie na pułapkę powoduje natychmiastowy zgon | Zejść na kolce powoli (np. opuszczając się na linie) lub wejść między pułapki od boku |
Arrow Trap (miotacz strzał) | Rzeźbiony, kamienny blok miotający strzałami, gdy wykryje ruch (występuje też w formie laserowej) | Rzucić przedmiot lub przeciwnika w stronę pułapki, a ruch aktywuje strzałę |
Totem | Rzeźbiony totem niedźwiedzia, który uderza najbliższą istotę | Rzuć w totem ogłuszonym lub martwym wrogiem, co aktywuje uderzenie i pozwoli ominąć pułapkę |
Log Trap (spadająca kłoda) | Ciężka kłoda spadająca z wysokości | Rzuć martwym lub ogłuszonym wrogiem, by aktywować pułapkę |
Spear Trap (miotacz włóczni) | Kamienny blok z rzeźbioną czaszką, wystrzeliwuje włócznie w czterech kierunkach po dotknięciu | Wskocz na pułapkę i szybko odskocz |
Thorny Vine (kolczaste pnącze) | Grube pnącze pokryte kolcami, które przy dotknięciu rani gracza i przeciwników | Mając jakikolwiek przedmiot typu buty można biegać po pnączach |
Bear Trap (pułapka na niedźwiedzie) | Klasyczna pułapka myśliwska, która na wyzwalaczu ma złoty samorodek jako przynętę | Rzuć przedmiotem w pułapkę, by ją aktywować i rozbroić |
Powder box (skrzynia prochu) | Drewniana skrzynia z czerwoną czaszką wybuchająca po uderzeniu | Rzuć w skrzynię przedmiotem z bezpiecznej odległości |
Falling Platform (spadająca platforma) | Element terenu, który spada po wejściu na niego | Natychmiast odskoczyć |
Spikeball (kolczasta kula) | Przywiązana łańcuchem pod sufitem, po aktywacji spada, tocząc się po planszy | Zniszczyć blok, na którym jest podczepiona |
Lion Trap (lwia pułapka) | Dźga kolcami każdego, kto się zbliży | Rzuć wrogiem lub zwłokami w pułapkę, aby ją aktywować i móc przeskoczyć |
Giant Clam (wielki małż) | Wielki małż z wartościowym Złotym Idolem wewnątrz | Złapać skarb i szybko uciec, ale najlepiej omijać |
Sliding Wall (ruchoma ściana) | Po aktywacji porusza się w górę i dół, miażdżąc wszystko w zasięgu | Trzeba ją aktywować przełącznikiem, więc najlepiej go nie ruszać |
Crush Trap (miażdżąca pułapka) | Występująca w dwóch rozmiarach skała z egipskim okiem, przesuwająca się w kierunku gracza celem zmiażdżenia go | Rób uniki lub zablokuj pułapkę o elementy otoczenia |
Boulder (toczący się głaz) | Występuje po podniesieniu Złotego Idola w poziome Ice Caves i niszczy wszystko na swojej drodze | Znajdź bezpieczne miejsce powyżej głazu |
Spring Trap (sprężynowa pułapka) | Podrzuca gracza w górę | Nie jest niebezpieczna i można ją ominąć |
Landmine (mina lądowa) | Ładunek wybuchowy eksplodujący chwilę po aktywacji | Można szybko położyć się i ją podnieść, co wyłączy detonator |
Spark Trap (pułapka elektryczna) | Po aktywacji generuje ładunek elektryczny, zadający znaczne obrażenia | Najlepiej omijać |
Frog Trap (żabia pułapka) | Kamienny obiekt z płaskorzeźbą żaby, strzela włócznią, gdy ktoś się zbliży | Rzucenie przeciwnikiem lub zwłokami aktywuje pułapkę |
Sticky Trap (lepka pułapka) | Pułapka z okiem używa swojego „języka” do łapania wrogów | Najlepiej omijać |
Bone Drop (spadające czaszki) | Sterta kości podczepiona do sufitu, która wypuszcza 3 czaszki przy aktywacji | Można ominąć lub zniszczyć czaszki biczem |
Bone Block (blok kości) | Niszczą się przy jakimkolwiek uderzeniu, co czyni je niestabilnym gruntem | Zniszczyć lub ominąć |
Conveyor (podajnik taśmowy) | Przesuwa wszystkie obiekty, jakie się na nim znajdą w lewo lub prawo | Najlepiej omijać |
Spawner (przywoływacz) | Co dwie sekundy przywołuje obiekt lub przeciwnika | Najlepiej omijać |
Quicksand (ruchome piaski) | Powoli pochłaniają wszystko, aż obiekt zniknie całkiem lub wypadnie od spodu | Najlepiej omijać |
Thin Ice (cienki lód) | Popękany kawałek lodowej ścieżki, który zapadnie się pod graczem | Najlepiej omijać lub odskoczyć przed pęknięciem |
Elevator (winda) | Winda miażdżąca wszystko, co znajdzie się na jej drodze | Najlepiej omijać |
Forcefield (pole siłowe) | Pole siłowe zagradzające drogę i rażące prądem | Aktywuje się i deaktywuje co trzy sekundy |
Tentacle (macka) | Macka gigantycznego stworzenia, które wciąga gracza w głębiny wody | Omijać |
Regeneration Block (Blok regeneracyjny) | Po zniszczeniu regeneruje się w tym samym miejscu po 5 sekundach, niszcząc wszystko, co znajdowało się w jego miejscu | Nie niszczyć |
Następnie: Spelunky 2 - postacie poboczne: zadania, co oferują
Spis treści: Spelunky 2 - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Spelunky 2 - sklep: kupowanie przedmiotów, kradzież, sklepikarz