Spider-Man 2 - gadżety: jak odblokować, ulepszać i używać
Pajęcze wspomagacze.
Gadżety spełniają w Marvel's Spider-Man 2 bardzo ważną rolę i stanowią wsparcie podczas walki. Bez mądrego użycia tych wspomagaczy będzie ci trudno przetrwać bardziej wymagające starcia. Na tej stronie dowiesz się, jak używać, ulepszać i odblokować nowe gadżety.
Na tej stronie:
Odblokowanie i ulepszanie gadżetów
Aby zarządzać gadżetami, przejdź do zakładki Gadżety w menu głównym. Gadżety w Spider-Man 2 odblokowuje się stopniowo. Jeśli na ikonie gadżetu widzisz kłódkę (1), to musisz kontynuować kampanię fabularną, aby uzyskać możliwość kupienia przedmiotu.
Gadżety kupuje się za części i żetony, które otrzymujemy z różnych źródeł, ale głównie aktywności pobocznych. Cenę wytworzenia gadżetu (2) widzisz po prawej stronie, przy czym otrzymujesz go oczywiście na stałe.
Ulepszanie wygląda podobnie. Każdy gadżet ma 5 ulepszeń do wykupienia, przy czym każde kolejne jest droższe. Wykupienie ulepszenia odblokowuje dostęp do następnego w kolejce.
Używanie gadżetów
Gadżetów używa się poprzez przytrzymanie R1 i naciśnięcie trójkąta, kwadratu, kółka bądź X. Rozłożenie przycisków na kontrolerze odpowiada rozłożeniu gadżetów na interfejsie (3), przy czym nie można zmienić przypisania. Oznacza to, że - przykładowo - gadżet zwany Strzałem wzwyż znajduje się pod trójkątem i nie można tego edytować.
Danego gadżetu możesz użyć tylko wtedy, jeśli masz prznajmniej jedną amunicję tego rodzaju. Liczbę sztuk amunicji wskazują żółte paski nad ikonami gadżetów (4). Kiedy wyczerpiesz amunicję gadżetu, jego ikona zmieni kolor na czerwony (5).
Amunicja uzupełnia się samoczynnie podczas walki i skradania. Kiedy otrzymasz amunicję do jakiegoś gadżetu, zobaczysz o tym informację z boku ekranu. Gra automatycznie wybiera gadżet, którego amunicję uzupełnia.
Amunicję można ulepszać tylko w ramach walki i skradania, ale można przyspieszyć ten proces:
- Szukaj umiejętności, które powodują odnowienie gadżetu
- Jedną z takich umiejętności jest „Uzupełnienie gadżetu”, które dodaje jedną sztukę amunicji po wykonaniu wykończenia
Jedynym wyjątkiem odnośnie sterowania i używania są wyrzutnie sieci, które także są traktowane jako gadżety. Używasz jej za pomocą przycisku R1, a jej amunicja (6) - wskazana jako paski w prawym górnym rogu - odnawia się samoczynnie z czasem.
Które gadżety są najlepsze
Gadżety spełniają kluczową rolę w walce z dwóch powodów: pozwalają odetchnąć i wyjść z trudnej sytuacji, a także (w niektórych przypadkach) ustawiają wrogów pod wykonanie mocnego lub obszarowego ataku.
Oto najlepsze gadżety w Spider-Man 2 i krótkie wyjaśnienie:
- Wyrzutnie sieci. Niepozorny gadżet, który jest jednak kluczowy w walce z trudniejszymi przeciwnikami i bossami. Jeśli wyrobisz się w oplątniu wroga przed tym, jak otrzymasz cios, to na chwilę go unieruchomisz, co da ci szansę na wymierzenie kilku ciosów. Niezwykłą zaletą tego gadżetu jest fakt, że uzupełnia się on sam, z czasem. Radzimy wykupić tyle ulepszeń, ile tylko możesz.
- Sieciołap. Zbiera okolicznych wrogów w jednym miejscu, co doskonale działa w parze z wieloma atakami specjalnymi Petera i Milesa, które dzięki gadżetowi dosięgną większą liczbę wrogów.
- Strzał wzwyż. Wyrzuca okolicznych wrogów w powietrze, co nie tylko pomaga w jednej z najlepszych taktyk walki w serii Spider-Man (znalezienie się w powietrzu i przyciąganie kolejnych wrogów do siebie za pomocą przytrzymania trójkąta), ale daje ci też chwilę oddechu,
- Uwaga: wszystkie gadżety sprawdzają się w walkach z bossami i trudniejszymi przeciwnikami, bo nawet jeśli nie spełniają swojej postawowej funkcji, to wytrącają wrogów z równowagi. Przykładowo Strzał wzwyż nie poderwie dużego bossa z ziemi, ale przerwie jego animację ataku, dając ci kilka sekund oddechu i okazję na atak. W praktyce warto więc wykupić wszystkie gadżety, by mieć czym wytrącać z równowagi trudniejszych przeciwników.
WSKAZÓWKA: w walkach z bossami kluczowe jest mądre wykorzystanie gadżetów. Nie używaj wszystkich na raz. Przykład: oplącz bossa wyrzutnią sieci, wykonaj kilka ciosów. Kiedy się wyswobodzi, użyj jednego z innych gadżetów i uderzaj go, kiedy jest wytrącony z równowagi. Kiedy wróci do siebie i będzie chciał zaatakować, użyj kolejnego gadżetu - itd.
Spis treści: Spider-Man 2 - Poradnik, Solucja