Spider-Man 2 ma ukryte pomieszczenie pod mapą. Fabuła mogła potoczyć się inaczej
Insomniac nie spatchowało zejścia pod ziemię.
Dociekliwy fan Spider-Man 2 przeniknął przez mapę i podczas eksploracji „podziemi” natknął się na pomieszczenie, którego gracze mieli nie zobaczyć. Na ścianie znajdują się tam trofea Kravena, a jedno z nich ujawnia, że fabuła mogła się potoczyć nieco inaczej.
UWAGA NA SPOILERY: poniżej omawiamy, kto został zabity przez Kravena, a kto nie.
Użytkownik o pseudonimie clkz testował stare glitche ze Spider-Man: Miles Morales, które pozwalały dostać się pod mapę, i okazało się, że jeden z nich wciąż działa. Jego uwagę przykuła dziwna struktura i po chwili kombinowania udało się dostać do środka. Na samym końcu przejście było zablokowane, ale sprytny gracz użył trybu fotograficznego, by przejść wirtualną kamerą przez niewielką szczelinę - i w taki sposób mógł obejrzeć pomieszczenie tak, jakby tam był.
Sekretne, całkiem przepastne pomieszczenie ma bazowe modele 3D i brakuje mu tekstur, ale uwagę przykuwa tron Kravena, jednego z głównych antagonistów gry. Nad siedzeniem znajdują się zaś trofea myśliwego. Kraven lubuje się w tropieniu i zabijaniu nie tylko zwierzyny, ale też potężnych złoczyńców.
W trakcie wątku fabularnego Spider-Man 2, Kraven zabija Shockera, Vulture i Scorpiona - i właśnie trofea przygotowane z głów tych łotrów zdobią ścianę pomieszczenia. Na samym środku widnieje jednak największe trofeum z głowy Rhino. Tej postaci Kraven nie zabił w Spider-Man 2. Mało tego - w ogóle się ona nie pojawia.
Biorąc pod uwagę, że ukryte pomieszczenie jest pozostałością po wcześniejszej pracy Insomniac Games, wygląda na to, że deweloperzy planowali początkowo śmierć Rhino z rąk Kravena. Czyżby dość późno zmienili zdanie? Brak wieści o losie Alekseia Sytsevicha - bo tak się naprawdę nazywa - przez całą długość Spider-Man 2 jest co najmniej zastanawiająca.
Być może Insomniac Games planuje jeszcze coś ważnego względem Rhino, dlatego odrzucono decyzję o zabiciu antagonisty. Istnieje zatem szansa, że postać powróci w trzeciej części gry lub ewentualnym dodatku do „dwójki”.
Wracając jednak do sekretnego pomieszczenia, to możecie sami wypróbować glitcha, a potem podążać ścieżką wskazaną przez clkz w powyższym materiale. Warto się jednak pospieszyć, bo zejście do podziemi może wkrótce zostać spatchowane.