Spider-Man 2 niczym GTA 5. Insomniac wyjaśnia system przełączania postaci
Więcej pająków, więcej zabawy.
Z gameplayu opublikowanego podczas PlayStation Showcase dowiedzieliśmy się, że w Spider-Man 2 nie zabraknie systemu przełączania się między postaciami. Studio Insomniac postanowiło opowiedzieć o mechanice w szczegółach.
Jak dowiadujemy się z wywiadu przeprowadzonego przez Eurogamer.net, Spider-Man 2 pozwoli na dowolne przełączanie się pomiędzy postaciami podczas eksploracji otwartego świata. „Przygotowaliśmy różną zawartość zarówno dla Petera, jak i Milesa, ale nie zabraknie także elementów wspólnych dla obu” - wyjaśnia Bryan Intihar, dyrektor kreatywny. Bohatera będzie można zmienić w każdej chwili dzięki wciśnięciu odpowiedniego przycisku na kontrolerze.
Inaczej sprawa ma się jednak w przypadku misji fabularnych. „Gdy podążasz za główną historią, to my decydujemy o tym, kiedy sterujesz Peterem, a kiedy Milesem. A więc tak, jak pokazaliśmy na pierwszym gameplayu, każda misja ma z góry narzuconą postać, zależnie od tego, co chcieliśmy pokazać. Ale możliwość zmiany w otwartym świecie to naprawdę świetna rzecz” - podsumował Intihar.
Z dalszej części rozmowy dowiedzieliśmy się również, że w grze pojawią się trzy drzewka umiejętności: po jednym dla każdego z bohaterów i jedno wspólne. „Chcieliśmy, żeby przełączanie było odpowiednio klimatyczne. Obaj są Spider-Manami, ale wciąż masz do wyboru szeroki wachlarz unikalnych ulepszeń dla każdego z nich” - wyjaśnił dyrektor.
Przykładowe różnice mogliśmy wychwycić na gameplayu. Peter korzysta z mocy Venoma, dlatego stawia na agresywny styl walki i potężne ciosy. Miles dla odmiany korzysta z różnych gadżetów, które ułatwiają mu kontrolę nad polem bitwy. Spider-Man 2 sprawdzimy już tej jesieni na PlayStation 5. Wciąż nie znamy jednak konkretnej daty premiery.