Spider-Man 2 - Poradnik, Solucja
Opis przejścia, wszystkie misje i aktywności poboczne, znajdźki oraz najważniejsze mechaniki.
Witajcie! Przed wami poradnik do Marvel's Spider-Man 2, czyli sequela dwóch poprzednich gier z serii. Tym razem mamy okazję naprzmiennie wcielać się w dobrze znanych fanom Petera Parkera i Milesa Moralesa. Bohaterowie muszą stawić czoła nowym potężnym wrogom, między innymi arcymistrzowi tropicielstwa, Kravenowi. Przybywa on do miasta w celu przeprowadzenia ostatecznych łowów.
Gra jest większa niż „jedynka” i samodzielny dodatek - nie tylko pod względem obszaru mapy, ale też ilości zawartości. W naszej publikacji znajdziecie opis zadań z wątku fabularnego, wszystkie misje poboczne i wskazówki odnośnie opcjonalnych aktywności.
Życzymy przyjemnej lektury i udanej zabawy w Spider-Man 2!
Spis treści poradnika - skocz do sekcji:
Rozgrywka i mechanika
Jak na produkt kierowany do szerokiego grona odbiorców, gra oferuje całkiem rozwinięty system skradania i walki. Na poniższych stronach opisujemy, jak wykorzystać ich potencjał, a także poruszamy wszystkie pozostałe ważne kwestie związane z mechaniką.
- Spider-Man 2 - walka: co warto wiedzieć
- Spider-Man 2 - skradanie i ciche eliminacje: co warto wiedzieć
- Spider-Man 2 - rozwój postaci
- Spider-Man 2 - drzewka umiejętności
- Spider-Man 2 - technologia kostiumu, ulepszenia
- Spider-Man 2 - zdolności, moce specjalne: wymiana, ulepszanie, używanie
- Spider-Man 2 - gadżety: jak odblokować, ulepszać i używać
- Spider-Man 2 - leczenie: jak się leczyć
- Spider-Man 2 - szybka podróż
- Spider-Man 2 - kostiumy, stroje i ich warianty: jak odblokować i zmienić
- Spider-Man 2 - jak zdobyć żetony bohatera, rzadkie części sprzętu i żetony miejskie
- Spider-Man 2 - długość, ile godzin trwa
- Spider-Man 2 - Nowa Gra Plus
- Spider-Man 2 - zmiana języka i dubbingu: jak zmienić na angielską lub polską wersję
- Spider-Man 2 - tryby graficzne i jak je zmienić
Zadania główne - opis przejścia
Pełny opis przejścia kampanii fabularnej. Twórcy przygotowali bardzo filmowe, ale miejscami całkiem wymagające doświadczenie.
- Spider-Man 2 - Napięcie powierzchniowe
- Spider-Man 2 - Wszystko po kolei
- Spider-Man 2 - Pokaż mi Nowy Jork, Zapiaszczony kostium
- Spider-Man 2 - Jak za dawnych czasów
- Spider-Man 2 - Nie na mojej zmianie
- Spider-Man 2 - Pojednanie
- Spider-Man 2 - Uzdrawianie świata
- Spider-Man 2 - Zbiry na dzielni
- Spider-Man 2 - Własnymi ścieżkami
- Spider-Man 2 - Mistrz iluzji
- Spider-Man 2 - Druga szansa, Kumpel od nauki, Spider-szpieg?
- Spider-Man 2 - Poluj, by żyć. Żyj, by polować
- Spider-Man 2 - W rytmie funku
- Spider-Man 2 - Dobrzy ludzie
- Spider-Man 2 - Ognie zostały rozpalone
- Spider-Man 2 - Grunt to optymizm
- Spider-Man 2 - Mam skrzydła
- Spider-Man 2 - Nowe wdzianko
- Spider-Man 2 - Wybrał cię
- Spider-Man 2 - Pobudka
- Spider-Man 2 - To ja jestem bohaterem, W potrzasku
- Spider-Man 2 - Wszystko można zniszczyć
- Spider-Man 2 - Nie bój się
- Spider-Man 2 - Kłopoty z Harrym
- Spider-Man 2 - Nie jesteś sobą
- Spider-Man 2 - Wyzwolenie z więzów
- Spider-Man 2 - Wszystko jest powiązane, Nareszcie wolni
- Spider-Man 2 - Razem
Zadania poboczne
W tej sekcji znajdziesz odnośniki do wszystkich zadań pobocznych, jakich można podjąć się w grze. Misje poboczne to tylko część aktywności dodatkowych, jakimi warto się zainteresować.
Zgłoszenia z aplikacji MSMZS
- Spider-Man 2 - Fajerwerki na dachu
- Spider-Man 2 - Znajdź dziadka
- Spider-Man 2 - Kłopoty z graffiti
- Spider-Man 2 - Pomoc fotograficzna
- Spider-Man 2 - Potwór z Queens
- Spider-Man 2 - Howard
Brooklyn Visions
- Spider-Man 2 - Targi studenckie BV
- Spider-Man 2 - Wielki psikus
- Spider-Man 2 - Bal absolwentów
- Spider-Man 2 - Światła, kamera, akcja
- Spider-Man 2 - Prezent
Muzeum Kultury
Flame
- Spider-Man 2 - Gdzie się podziewałeś?
- Spider-Man 2 - Wszystko spłonie
- Spider-Man 2 - Wiedziałem, że cię na to stać
- Spider-Man 2 - Gaszenie płomieni
Znajdźki i sekrety
Poniżej zamieszczamy opisy wszystkich znajdziek w grze, metody ich zdobycia oraz lokalizację na mapach poszczególnych dzielnic wirtualnego Nowego Jorku.
Typy znajdziek i aktywności
- Spider-Man 2 - Szansa na zdjęcie: wszystkie lokalizacje
- Spider-Man 2 - Mysterium: wszystkie lokalizacje
- Spider-Man 2 - Zasłona łowców, Baza łowców: wszystkie lokalizacje
- Spider-Man 2 - Nierozpoznany cel: wszystkie lokalizacje
- Spider-Man 2 - Eksperyment FEM: wszystkie lokalizacje
- Spider-Man 2 - Wspomnienia Marko: wszystkie lokalizacje
- Spider-Man 2 - Skrytka Prowlera: wszystkie lokalizacje
- Spider-Man 2 - Gniazdo Symbiontów: wszystkie lokalizacje
- Spider-Man 2 - Spider-Boty: wszystkie lokalizacje
Znajdźki i aktywności w podziale na dzielnice
- Spider-Man 2 - Astoria: znajdźki i aktywności
- Spider-Man 2 - Central Park: znajdźki i aktywności
- Spider-Man 2 - Centrum Brooklynu: znajdźki i aktywności
- Spider-Man 2 - Centrum Queens: znajdźki i aktywności
- Spider-Man 2 - Chinatown: znajdźki i aktywności
- Spider-Man 2 - Dzielnica finansowa: znajdźki i aktywności
- Spider-Man 2 - Greenwich: znajdźki i aktywności
- Spider-Man 2 - Harlem: znajdźki i aktywności
- Spider-Man 2 - Hell’s Kitchen: znajdźki i aktywności
- Spider-Man 2 - Mała Odessa: znajdźki i aktywności
- Spider-Man 2 - Midtown: znajdźki i aktywności
- Spider-Man 2 - Upper East Side: znajdźki i aktywności
- Spider-Man 2 - Upper West Side: znajdźki i aktywności
- Spider-Man 2 - Williamsburg: znajdźki i aktywności
Interfejs i porady
Interfejs gry różni się nieco w zależności od tego, czy kierujemy Peterem Parkerem, czy Milesem Moralesem. Jego główne elementy pozostają jednak niezmienne, więc przyjrzyjmy się, co widzimy na ekranie, wcielając się w Spider-Mana w czarnym stroju.
- Pasek zdrowia
- Paski koncentracji. Jeden segment pozwala wykonać jedno wykończenie lub jedno leczenie
- Licznik kombinacji w walce
- Zdolności. Szaroczerwona ikona oznacza, że zdolność się jeszcze ładuje
- Gadżety. Czerwona ikona oznacza, że nie masz aktualnie amunicji do danego gadżetu
- Pasek ataku specjalnego. W przypadku Petera Parkera jest to furia, a Milesa Moralesa - elektryczny wybuch
- Pasek kamuflażu. Dostępne tylko dla Milesa Moralesa
- Segmenty wyrzutni sieci. Sieć wystrzeliwujesz za pomocą R1. Segmenty ładują się samoczynnie z czasem
- Wskaźnik dostępnego przyciągnięcia za pomocą sieci. Wykonaj je, naciskając L2 + R2
Porady i wskazówki
- Przestępstwa (czerwone, trójkątne ikony) mogą być nieco irytujące w dalszej części gry, ale możesz je spokojnie ignorować - nie oferują zbyt cennych nagród.
- Żeby nieco bardziej efektownie złożyć siecioskrzydła, czyli narzędzie do szybowania, możesz nacisnąć kwadrat zamiast trójkąta.
- Włączanie trybu fotograficznego nie jest zbyt wygodne, ale możesz tę funkcję przypisać do skrótów, a więc lewej lub prawej strzałki na krzyżaku. Zrobisz to w menu pauzy.
- Zanim zabierzesz się do skradania i cichej eliminacji wrogów, upewnij się, że wokół nie ma mechanicznych ptaków strażniczych. Takie ptaki możesz wyeliminować, naciskając trójkąt w ich zasięgu. Ta czynność nie zaalarmuje pobliskich wrogów, mimo że wydaje się głośna.
- Są różne sposoby na szybkie przekroczenie rzeki płynącej przez Nowy Jork. Możesz np. skorzystać z tunelu aerodynamicznego biegnącego wzdłuż Mostu Brooklińskiego lub włączyć siecioskrzydła i naciskać X, by Spider-Man cały czas utrzymywał wysoką prędkość.
- Wykonywanie efektownych wykończeń gdy tylko nad głowami wrogów pojawia się wskaźnik „trójkąt + kółko” może być kuszące, ale pamiętaj, że wykończenia zużywają pasek koncentracji - ten sam, którego potrzebujesz do leczenia. Innymi słowy, gdy nieustannie robisz wykończenia od razu, gdy tylko stają się dostępne, pozbawiasz się możliwości leczenia.
- Lina z sieci to teraz twój największy sprzymierzeniec podczas skradania. Swobodnie twórz kolejne liny nad głowami wrogów i łap kolejnych osamotnionych wrogów w kokon.
- Aby odwrócić uwagę wroga podczas skradania, nie musisz strzelać w przedmioty specjalnie do tego przeznaczone, jak beczki czy pudła. Możesz strzelić nawet w „gołą” ziemię czy ścianę, a efekt będzie podobny!
- Podczas skradania, ostatniego wroga w lokacji możesz spokojnie wyeliminować za pomocą trójkąta - Spider-Man wykona eliminację w formie ciosu z doskokiem.
- Mimo że bohaterowie mają możliwość wykonywania cichych eliminacji zza pleców wroga, radzimy w ogóle nie schodzić na ziemię i łapać wszystkie ofiary z góry. Tak jest znacznie prościej.
- Miles Morales ma umiejętność kamuflażu i dzięki temu nieco lepiej sprawdza się w skradaniu. Jeśli ktoś cię wykrywa, szybko włącz kamuflaż i zmień pozycję, zanim się zdezaktywuje.
- Jest różnica między naciśnięciem a przytrzymaniem trójkąta w walce. To pierwsze powoduje, że bohater doskakuje do celu, a to drugie - że próbuje go przyciągnąć do siebie. Nie wszystkich wrogów da się jednak przyciągnąć.
- Radzimy wyłączyć w opcjach sterowania odwrócenie osi pionowej podczas lotu siecioskrzydłami. Dzięki temu wychylenie lewego analoga np. w górę będzie oznaczało, że Spider-Man będzie kierował się w górę. Ułatwi to podróżowanie oraz niektóre wymagające aktywności poboczne.
- Walcząc na wysokości, możesz skrócić czas potrzebny do pozbycia się wroga. Ustaw się odpowiednio, wzbij wroga w powietrze i przytrzymaj kwadrat, żeby kopnąć go w przepaść. Żeby sprawnie wrócić na pole walki, możesz użyć trójkąta, żeby przyciągnąć się do jakiegoś wroga.
- Wydawaj punkty umiejętności równomiernie na wszystkich trzech drzewkach - drzewku Petera, drzewku Milesa i drzewku wspólnym.
- Wykonanie uniku w ostatnim momencie (kiedy znacznik ostrzeżenia jest czerwony) spowoduje, że Spider-Man automatycznie strzeli siecią we wroga.
- Parada to nowa mechanika w grze, która głównie służy do zbijania ataków, których nie da się uniknąć. Pamiętaj jednak, że możesz jej używać przeciwko zwykłym atakom, by oszołomić przeciwnika.
- Jeśli zamierzasz zdobyć wszystkie trofea, a tym samym wbić "platynę", to wiedz, że nie musisz przejmować się kolejnością poszczególnych czynności. Zalecamy jednak najpierw ukończyć główny wątek fabularny, aby odkryć wszystkie kategorie znajdziek.
- Pamiętaj, że możesz zwiększyć lub zmniejszyć poziom trudności gry - i to w dowolnym momencie rozgrywki. Co ważne, poziom trudności nie wpływa na odblokowywanie trofeów.
- Jeśli znudziło ci się granie jednym z bohaterów możesz przełączyć się na drugiego dzięki aplikacji MSMZS. Co prawda, tej czynności nie wykonasz podczas wykonywania większości misji, ale bez problemu zrobisz to podczas swobodnego zwiedzania Nowego Jorku.