Skip to main content

Spider-Man - modyfikacje kostiumu

Ulepszenia kostiumu, koszt i wymagania oraz dodatkowe możliwości.

Modyfikacje kostiumu to bardzo ważny aspekt w grze Spider-Man. Gwarantują one różne bonusy odnoszące się głównie do walki i eksploracji, a także ruchów postaci.

Na poniższym obrazku prezentujemy przykładowe okno kostiumów i ich modyfikacji. Aby wywołać to okno w grze, po prostu naciśnij panel dotykowy na padzie i wybierz zakładkę Kostiumy (1).

Pamiętaj jednak, że zakładka ta będzie aktywna dopiero po czwartej misji głównego wątku fabularnego gry, Coś starego, coś nowego. Po przejściu na wspomnianą zakładkę i wybraniu opcji modyfikacji kostiumu (2), zauważysz wszystkie dostępne możliwości. Odblokowywanie kolejnych następuje wraz ze zwiększeniem poziomu doświadczenia bohatera.

W jednym momencie możesz mieć tylko trzy aktywne modyfikacje (3), a ich wybór symbolizują ikony w lewym dolnym rogu ekranu. Z kolei po prawej stronie zauważysz okno z opisem modyfikacji i wymaganiami (4) do jej odblokowania, a także wpływ na statystyki postaci (5) po aktywacji. Jeśli chcesz odblokować dany element, pamiętaj że musisz mieć do tego stosowną ilość zasobów (6).

Poniżej prezentujemy wszystkie modyfikacje kostiumu wraz z opisami, wymaganiami do odblokowania oraz krótkim podsumowaniem.


Technologia Bitewna - ataki gadżetami generują koncentrację. Podwyższa statystykę ataku, ale obniża obrony.

Wymagania: 1 żeton przestępstw.


Żelowe wypełnienie - zmniejsza obrażenia otrzymywane od broni do walki wręcz. Ma niewielki wpływ na zdolności obronne.

Wymagania: 1 żeton plecaka, 3 żetony przestępstw.


Skaner Dalekiego Zasięgu - zwiększa zasięg skanera rzeczywistości rozszerzonej, dzięki czemu pokazuje przedmioty i przeciwników z większej odległości. Ma nieznaczny wpływ na zwiększenie skradania się oraz zmniejszenie obrony.

Wymagania: 1 żeton kultowych miejsc, 1 żeton plecaka.


Analizator bojowy - zwiększa liczbę Punktów Doświadczenia otrzymywanych za pokonanie wrogów. To bardzo dobra inwestycja już na samym początku gry, ale ma nieznaczny wpływ na obniżenie statystyk obrony.

Wymagania: 1 żeton kultowych miejsc, 3 żetony przestępstw.


Wyładowanie Ogniw - idealny unik tymczasowo zwiększa obrażenia. Aktywacja tej modyfikacji obniża statystykę obrony, ale znacznie zwiększa możliwości ataku.

Wymagania: 1 żeton kultowych miejsc, 3 żetony przestępstw.


Ciche kroki - przeciwnicy potrzebują więcej czasu na wykrycie cię podczas skradania. Obniża możliwości obrony, ale znacznie podwyższa statystyki skradania się.

Wymagania: 2 żetony kultowych miejsc, 1 żeton plecaka.


Wkłady Balistyczne - zmniejsza obrażenia otrzymywane od pocisków. Ma niewielki wpływ na właściwości obronne postaci, ale tylko przy danym rodzaju obrażeń.

Wymagania: 1 żeton baz, 3 żetony przestępstw.


Łupieżca - wykończenia zapewniają amunicję do gadżetów. Modyfikacja nieznacznie zwiększa statystykę ataku oraz analogicznie zmniejsza obronę.

Wymagania: 1 żeton badawczy, 3 żetony przestępstw.


Zasilanie kinetyczne - zwiększa tempo generowania koncentracji. Ma wpływ na obniżenie defensywnych statystyk, ale zwiększa te związane z atakowaniem.

Wymagania: 3 żetony przestępstw, 1 żeton wyzwań.


Reaktywne Soczewki - zmniejsza efekt działania granatów hukowych i ogłuszających. Nie ma wpływu na żadną ze statystyk.

Wymagania: 2 żetony badawcze, 4 żetony przestępstw.


Mistrzostwo Sieci - ataki siecią generują więcej koncentracji. Nie ma wpływu na żadną ze statystyk postaci.

Wymagania: 1 żeton badawczy, 4 żetony przestępstw.


Pierwsza Pomoc - zwiększa ilość odzyskanego zdrowia przy użyciu koncentracji. Nie ma wpływu na żadną ze statystyk, ale wspomaga dodatkowe opcje leczenia, dlatego modyfikacja ta jest warta inwestycji.

Wymagania: 1 żeton badawczy, 2 żetony kultowych miejsc.


Bioskaner - zeskanowani wrogowie pozostają podświetleni do momentu rozpoczęcia walki. Ma zasadniczy wpływ na obniżenie statystyk obrony, ale dodaje duży bonus do skradania się. Jeśli więc jesteś zwolennikiem cichego załatwiania spraw i planowania walki, warto zainwestować w tę modyfikację.

Wymagania: 3 żetony badawcze, 1 żeton baz.


Naładowane Kondensatory - zwiększa obrażenia, gdy masz powyżej 100 punktów zdrowia. Nieznacznie obniża właściwości obronne i dość mocno podwyższa statystyki ataku.

Wymagania: 2 żetony baz, 4 żetony przestępstw.


Wykrywacze Zagrożenia - idealny unik powoduje spowolnienie czasu. Nie ma wpływu na żadną ze statystyk, ale jest to modyfikacja, która sprawdzi się praktycznie w każdym stylu rozgrywki.

Wymagania: 2 żetony badawcze, 1 żeton baz.


Naładowana Zewnętrzna Siatka - wydzielająca plazmę siatka elektryzuje powierzchnię kostiumu, ogłuszając przeciwników, którzy go dotkną. Musi się odnowić po aktywacji. Nieznacznie zmniejsza wartość obrony i nieznacznie zwiększa możliwości ataku.

Wymagania: 2 żetony badawcze, 6 żetonów przestępstw.


Konwerter Metaboliczny - szansa na wytworzenie amunicji do gadżetów przy otrzymywaniu obrażeń. Zmniejsza możliwości obrony i zwiększa ataku.

Wymagania: 3 żetony badawcze.


Biosiatka - możesz przyjąć obrażenia bez utraty licznika serii. Nie ma bezpośredniego wpływu na żadną ze statystyk, ale wspiera przedłużanie serii ataków, gdy któryś z przeciwników przeprowadzi wobec nas skuteczny atak.

Wymagania: 2 żetony kultowych miejsc, 6 żetonów przestępstw.


Płyty Ochronne - zmniejsza obrażenia otrzymywane od wybuchów i rakiet. Nie ma wpływu na statystyki, ale zwiększa odporność na wymienione rodzaje ataków. Modyfikacja jest szczególnie przydatna w końcowych fazach rozgrywki.

Wymagania: 6 żetonów przestępstw, 6 żetonów wyzwań.


Podtrzymywanie Życia - automatycznie zużywa koncentrację, by uleczyć cię przy niskim poziomie zdrowia. Nie ma wpływu na statystyki, ale to świetny modyfikator głównie wtedy, gdy nie radzimy sobie z trudniejszymi walkami.

Wymagania: 3 żetony badawcze, 3 żetony wyzwań.


Ferromagnetyczne Uprząż - skraca czas działania efektu porażenia wywołanego przez pałki i broń elektryczną. Nie ma bezpośredniego wpływu na żadną ze statystyk postaci.

Wymagania: 2 żetony baz, 4 żetony wyzwań.


Wyładowania Elektryczne - podczas walki w powietrzu kumulujesz ładunki elektryczne i uwalniasz je podczas walki na ziemi. Obniża statystykę obrony i mocno podwyższa atak.

Wymagania: 4 żetony badawcze, 6 żetonów przestępstw.



Sensor Zbliżeniowy - ujawnia na minimapie ukryte miejsca fotograficzne. To specyficzna modyfikacja, która obniża umiejętności obrony, ale zwiększa statystykę związaną z przemieszczaniem się.

Wymagania: 6 żetonów badawczych, 3 żetony kultowych miejsc.

Zobacz także