Spider-Man - nowy materiał prezentuje szczegóły walki
Potyczki w powietrzu.
Dziennikarze serwisu Game Informer opublikowali nagranie rozmowy z Bryanem Intiharem, dyrektorem kreatywnym w Insomniac Games. W wywiadzie twórca Spider-Mana szczegółowo opisuje mechanizmy walki w grze. Komentarz uzupełniono fragmentami rozgrywki.
- Podstawą są ataki wręcz. Naciskanie przycisku w odpowiednim rytmie skutkuje efektownymi kombinacjami. To jednak tylko początek, który poprzedza wykorzystanie zdolności bohatera - mówi Intihar w wywiadzie.
Choć system walki przypomina ten znany z serii Arkham, Spider-Man oferuje więcej możliwości toczenia potyczek nad ziemią. Możemy wyrzucić wroga w górę, następnie do niego doskoczyć i kontynuować kombinację w powietrzu, by na końcu za pomocą sieci rzucić przeciwnikiem o ziemię.
- Nie chcieliśmy, by Spider-Man był typowym osiłkiem, wykorzystującym jedynie swoje mięśnie. Bohater jest akrobatą, porusza się płynnie, nie tylko na ziemi. Cały czas się przemieszcza, w pionie i w poziomie, a także wykorzystuje otoczenie.
- Z czasem dodawaliśmy nowe umiejętności bohatera. Pomyślałem sobie: co jeśli Spider-Man mógłby po wyrzuceniu wroga w powietrze ostrzelać go pajęczyną? Zespół pracujący nad walką dodał tę zdolność, więc po oklejeniu przeciwnika w powietrzu i rzuceniu o ziemię, nieprzyjaciel przykleja się do podłoża.
Bryan Intihar mówi ponadto, że walka opiera się bardziej na zdolnościach, gadżetach i umiejętności wykorzystywania przestrzeni, niż na wykonywaniu kombinacji. W trakcie rozgrywki sami odkryjemy wiele mechanizmów, które wykorzystamy w momencie zagrożenia - eksperymentowanie w Spider-Manie jest niezwykle istotne.
Spider-Man opowiada całkowicie nową historię, niezwiązaną z poprzednimi produkcjami i komiksami o superbohaterze. Produkcja zaoferuje otwartą strukturę miasta, w której podejmiemy się zarówno misji głównych, jak i aktywności pobocznych.
Tytuł zadebiutuje zadebiutuje 7 września, wyłącznie na PlayStation 4. Po premierze ukaże się DLC The City That Never Sleeps, rozszerzające produkcję o nowe epizody fabularne, misje, postaci i stroje.