Sporo nowych wieści o Doom: The Dark Ages. Swobodne latanie, walka wręcz i nie tylko
Doniesienia z zamkniętego pokazu.
Część osób obecnych na imprezie QuakeCon otrzymała możliwość wzięcia udziału w tajnej prezentacji gameplayu Doom: The Dark Ages. Niektórzy szczęśliwcy podzielili się wrażeniami i nowymi szczegółami z pokazu.
Informacje przedstawione przez dziennikarzy i youtuberów podsumował m.in. użytkownik „Horde Mode Gaming”. Co prawda w sieci nie znajdziemy żadnych nagrań ze wspomnianej prezentacji, ale ujawnione informacje mogą pomóc wyobrazić sobie, czego powinniśmy się spodziewać po nowej odsłonie. Oto kilka najważniejszych doniesień:
- system finisherów „Glory Kills” został nieco przerobiony. Animacje wykończenia będziemy mogli przeprowadzić na wyraźnie oznaczonych, ogłuszonych przeciwnikach
- w walce na bliski dystans wykorzystamy 3 bronie: piłę tarczową, bicz i buławę. Niewykluczone, że na późniejszym etapie gry pojawią się kolejne
- piłą będzie można rzucać jak bumerangiem, o ile nie utknie w większym przeciwniku
- powróci walka samymi pięściami, których ataki będą razić dodatkowo wrogów wokół
- Doomguy ma sprawiać wrażenie cięższego i mniej zwinnego niż w poprzednich częściach
- często będziemy mięli okazje zasiąść za sterami potężnego mecha
- latanie na smoku ma być w pełni swobodne i pomocne w eksploracji, choć zapewne tylko w otwartych lokacjach
- interfejs ma łączyć elementy z pierwszych odsłon oraz Doom Eternal
Niestety w żadnym materiale nie padły informacje odnośnie daty premier Doom: The Dark Ages. Wedle pierwszej zapowiedzi z imprezy Xbox Games Showcase, gra ma ukazać się na PC, Xbox Series X/S i - co ciekawe - na PS5 w przyszłym roku. Na premierę dostępna będzie również w abonamencie Game Pass.
Założenia są identyczne jak w poprzednich częściach, ale mocno zmienia się klimat. Ponownie wcielamy się w zabójcę demonów, ale tym razem skorzystamy z arsenału łączącego potężne spluwy ze średniowiecznym wyposażeniem.