Sprzedano 1,5 mln egzemplarzy niezależnego Superbrothers: Sword & Sworcery EP
Największe zyski zapewnił system iOS.
Studio Capybara ogłosiło, że niezależna gra przygodowa w pikselowej oprawie - Superbrothers: Sword & Sworcery EP, sprzedała się w nakładzie przekraczającym 1,5 mln egzemplarzy.
Dane obejmują okres od premiery na iPadzie w marcu 2011 roku. Od tamtej pory ukazały się wersje na iPhone'a, PC, Maca, Linuksa i Androida. Największy wkład w wypracowanie dobrego wyniku miała promocja w Humble Bundle, odpowiadająca za 34% sprzedaży. Na następnym miejscu iOS z 33%, Android Humble Bundle z 21%, Steam z 7%, Google Play z 5% oraz Mac App Store i oficjalna strona gry z mniej niż 1%.
Jeśli chodzi o zyski, najbardziej dochodową platformą okazał się być iOS, generują 55% przychodów. Na drugim miejscu Steam z 19%. Największe zainteresowanie niezależnym tytułem wyrazili gracze ze Stanów Zjednoczonych, a następnie mieszkańcy kontynentalnej Europy.
Twórcy zaznaczają, że infografika powstała 30 czerwca i nie obejmuje wyprzedaży Steam Summer Sale, Humble Weekly Sale oraz promocji z okazji piątej rocznicy uruchomienia App Store, gdzie tytuł rozdawano za darmo.
Superbrothers: Sword & Sworcery EP składa się z czterech „sesji”, w których gracz poszukuje tajemniczego artefaktu Megatome, umożliwiającego wykorzystanie magii i czytanie w myślach. Akcja toczy się w świecie fantasy, a minimalistyczna oprawa graficzna zbudowana jest z pojedynczych „pikseli”.