Sprzedano już milion egzemplarzy Playerunknown's Battlegrounds
Po dwóch tygodniach.
Po dwóch tygodniach w programie Early Access na Steamie, sieciowe Playerunknown's Battlegrounds przekroczyło nakład miliona sprzedanych egzemplarzy.
Rezultatem pochwaliło się odpowiedzialne za prace Bluehole Studio. Większość wyniku wypracowano w czasie 16 dni, choć warto pamiętać, że gra była dostępna w sprzedaży od dłuższego czasu, z kodami zapewniającymi dostęp do testów.
To kolejny sukces niezależnej produkcji. Deweloperzy poinformowali już w marcu, że gra wygenerowała 11 milionów dolarów przychodów w zaledwie trzy dni.
Tytuł stawia na wyjątkowo popularne wśród graczy starcia w stylu książek i filmów z cyklu „Igrzyska śmierci”, co tytuły pokroju H1Z1: King of the Kill i podobne zamieniły już we własny gatunek - battle royale.
Pionierem całego konceptu jest tytułowy Brendan „Playerunkown” Greene, który przeprowadził się do Korei Południowej, by pracować nad Battlegrounds we współpracy ze studiem Bluehole. Szczegóły i ciekawostki znaleźć można w naszym wczorajszym wywiadzie z twórcą.
Podstawy zabawy są proste: gracz zaczyna z niczym, musi więc plądrować okolicę, znaleźć broń i inne potrzebne do przetrwania zapasy, a także wyeliminować wszystkich wrogów. Lub schować się i czekać, aż sami się przetrzebią.
Akcja Playerunknown's Battlegrounds toczy się na mapie w rozmiarach 8 × 8 kilometrów, lecz dostępny teren jest stale zmniejszany przez zabójczy gaz, zmuszając do konfrontacji. Tytuł kładzie nieco większy nacisk na realizm strzelania, z oprawą napędzaną silnikiem Unreal Engine 4.