Sprzedano już ponad 100 tysięcy egzemplarzy logicznego The Witness
Przychody na poziomie 5 mln dol.
The Witness - logiczna produkcja w otwartym świecie - sprzedało się w nakładzie „znacznie przekraczającym” sto tysięcy egzemplarzy, w tydzień od premiery.
Informacje podano na oficjalnym blogu gry, gdzie producent - Jonathan Blow - ujawnił także, że przychody ze sprzedaży wyniosły już ponad 5 milionów dolarów.
Deweloper podaje, że publikacja dokładnych wyników jest bardzo trudnym zadaniem, ponieważ z każdą platformą dystrybucji podpisuje się osobne umowy, z innymi klauzulami poufności.
„Musiałbym przekopać się przez kontrakty, co nie jest obecnie idealnym zajęciem, ponieważ większość czasu spędzam na rozwiązywaniu problemów technicznych (wydawanie gier na PC w dzisiejszych czasach nie jest niczym fajnym)” - napisał Blow.
„Chcę też jasno powiedzieć, że ta gra nie powstała dla zysków. Staraliśmy się po pierwsze stworzyć coś pięknego i interesującego. Pieniądze pomogą nam utrzymać firmę i zbudować nowe rzeczy.”
Blow potwierdził ostatnie doniesienia: gra wypracowała w pierwszym tygodniu przychody większe niż jego poprzedni projekt - Braid - w rok. Deweloper przyznaje jednak, że takie zestawienie nie jest do końca sprawiedliwe, ponieważ porównujemy debiut wyłącznie na X360 z dużo droższym tytułem na PC i PlayStation 4.
Po odliczeniu podatków i innych opłat, zarobione 5 milionów dolarów nie pozwala ogłosić jeszcze, że koszty produkcji się zwróciły. The Witness powstawało bowiem bardzo długo, od końca 2008 roku.
Z wpisu dowiadujemy się także, że twórcy „poważnie” biorą pod uwagę konwersje na iOS, Androidca, OS X oraz Xbox One, co nie powinno być zaskoczeniem.
„Pomimo wyjątkowo prostych założeń, The Witness jest najlepszą grą logiczną od lat i świetnie pokazuje, jak mało skomplikowany i pozornie monotonny pomysł zamienić można w rozgrywkę na dziesiątki godzin” - napisaliśmy w recenzji.