Skip to main content

Sprzedaż Battlefield 5 poniżej oczekiwań

Trudny kwartał dla EA.

Przedstawiciele EA podczas spotkania z inwestorami - towarzyszącego publikacji najnowszego raportu finansowego wydawcy - ogłosili, że strzelanka Battlefield 5 sprzedała się poniżej oczekiwań.

Dyrektor finansowy koncernu - Blake Jorgensen - ujawnił, że gra rozeszła się w liczbie 7,3 miliona kopii. Firma oczekiwała zaś, że produkcja znajdzie o milion nabywców więcej. Niższe od spodziewanych okazały się też rezultaty związane z abonamentem Origin Access Premier.

Szef EA - Andrew Wilson - wśród przyczyn słabszych od zakładanych wyników wskazuje opóźnioną premierę. Podkreśla również, że poprzednie części nadal cieszą się popularnością: Battlefield 1 ma 4 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie, a Battlefield 4 blisko 2 miliony (dzięki, VG247).

Zobacz na YouTube

- Gra od początku była projektowana z myślą o oferowaniu długoterminowej usługi. W sierpniu ujawniliśmy, że potrzebujemy więcej czasu na doszlifowanie rozgrywki, by w pełni wykorzystać potencjał tego typu projektu, przesunęliśmy więc debiut na listopad - tłumaczy menedżer.

- Niestety późniejsza premiera oznaczała, że tytuł ukazał się w zatłoczonym okresie świątecznym, gdy dużą rolę odgrywały znaczne obniżki cen - dodaje Wilson.

Zobacz: Battlefield 5 - poradnik i najlepsze porady

Natomiast wspomniany Jorgensen podkreślił, że na niższe wyniki wpłynął także brak trybu battle royale. Wariant - o nazwie Firestorm - trafi do strzelanki dopiero w marcu w ramach bezpłatnej aktualizacji.

EA jednocześnie przyznało, że zakończony w grudniu trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego był „trudny”. Szefostwo koncernu ma nadzieję, że wydane w poniedziałek Apex Legends i nadchodzący Anthem pozwolą firmie zwiększyć dochody.


Zobacz także