Sprzedaż gier i konsol w USA w lutym: na czele PS4 i For Honor
Dobry wynik Resident Evil 7.
Firma NPD Group podała wyniki sprzedaży w lutym, na najważniejszym rynku wirtualnej rozrywki - w Stanach Zjednoczonych. Największą popularnością cieszyło się For Honor, choć trwa także trend spadkowy w obszarze wydatków na sprzęt.
W sklepach zostawiono „tylko” 204 miliony dolarów na urządzenia zaliczane do kategorii hardware. To o 30 procent mniej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Za taką redukcję odpowiadały głównie konsole, gdzie przychody spadły o 82 proc.
Sytuacja powinna poprawić się w przyszłym miesiącu, gdy NPD poda marcowe wyniki - obejmujące udany debiut Nintendo Switch.
Jeśli o hardware mowa, to największą popularnością ponownie cieszyło się PS4. Sprzęt nie był jednak jedynym spadającym segmentem. Podobnie jest z grami konsolowymi (14 procent mniej niż w lutym 20016 r.), tytułami na PC (26 proc. mniej - zaledwie 25 mln dol.) oraz akcesoriami (21 proc. mniej).
Ogólnie cały rynek wirtualnej rozrywki w USA zmniejszył się rok do roku o 21 procent, z poziomu 918,7 mln dol. do 724 mln.
Co interesujące, w oczekiwaniu na Switch zanotowano także zwiększone zainteresowanie Nintendo 3DS. Nowe modele kolorystyczne sprawiły, że sprzedaż przenośnej konsoli wzrosła o 77 procent w porównaniu ze styczniem.
Zobacz: For Honor - poradnik i najlepsze porady
Ogólnie należy jednak przyznać, że luty nie obfitował w większe premiery. Wydano For Honor, które zajęło pierwszą lokatę pomimo zaledwie 12 dni w sklepach. Druga znacząca nowość ubiegłego miesiąca - Nioh - jest dziewiąta.
Poniżej dziesięć najpopularniejszych gier w Stanach Zjednoczonych w lutym (według przychodów ze sprzedaży, nie liczby egzemplarzy):
- For Honor
- Resident Evil 7
- Grand Theft Auto 5
- NBA 2K17
- Call of Duty: Infinite Warfare
- Rainbow Six Siege
- Madden NFL 17
- Battlefield 1
- Nioh (bez wersji cyfrowych)
- Overwatch (bez sprzedaży przez Battle.net)