Sprzedaż gier w Japonii: Bloodborne na prowadzeniu
W ubiegłym tygodniu sprzedano 152 tys. egzemplarzy.
W pierwszym tygodniu sprzedaży w Japonii sprzedano ponad 152 tys. egzemplarzy produkcji Bloodborne od studia From Software. Żaden tytuł nie sprzedawał się lepiej.
Warto zaznaczyć, że w Kraju Kwitnącej Wiśni około 1,25 mln graczy zakupiło PlayStation 4. Oznacza to, że niemal co ósmy posiadacz konsoli nabył Bloodborne.
Premiera gry pomogła też we wzroście sprzedaży PS4 w ubiegłym tygodniu - rozeszło się ponad 45 tys. egzemplarzy nowej platformy Sony.
Na drugim miejscu listy bestsellerów z minionego tygodnia uplasowało się RPG Sword Art Online: Lost Song na PlayStation Vita. Gra dostępna jest tylko w Azji.
Sporą popularnością w Japonii cieszy się także One Piece: Pirate Warriors 3 - zarówno wersja na PS3, jak też na PS4 i PS Vita znalazła się na liście dziesięciu najlepiej sprzedających się produkcji.
W czołówce najpopularniejszych gier z ubiegłego tygodnia przeważają tytuły na platformy Sony. Theatrhythm Dragon Quest to jedyny tytuł na konsolę innego producenta (3DS od Nintendo) z pierwszej dziesiątki listy.
Wartość rynku konsolowego w Japonii jest najniższa od ponad 20 lat. Wynik 152 tys. sprzedanych egzemplarzy nie jest więc imponujący, jeżeli zestawi się go z wynikami niektórych hitów na Zachodzie. To jednak wyjątkowo dobre osiągnięcie jak na rynek japoński.