Sprzedaż Overkill's The Walking Dead powodem cięć finansowych w Starbreeze
Przychody niższe od oczekiwanych.
Starbreeze poinformowało o wdrożeniu działań, których celem jest wprowadzenie cięć finansowych i obniżenie kosztów produkcyjnych. Powodem są rozczarowujące wyniki strzelanki The Walking Dead od twórców Payday.
Nastawiona na zmagania w kooperacji produkcja ukazała się na początku bieżącego miesiąca na PC. Projekt nie został jednak ciepło przyjęty przez recenzentów - średnia ocen według serwisu GameRankings wynosi jedynie 50,3 procent.
W wystosowanym komunikacie przedstawiciele Starbreeze ujawnili, że „początkowe przychody” wygenerowane przez tytuł były niższe od oczekiwanych. To spowodowane jest „wyższą od prognozowanej” sprzedażą w Chinach i Rosji, gdzie gry są tańsze.
Firma ogłosiła też, że, że przed końcem bieżącego kwartału nie otrzyma 10 milionów dolarów od 505 Games za możliwość wydania strzelanki na PS4 i Xbox One, na których ukażą się w 2019 roku. To - w połączeniu ze wspomnianymi rezultatami - odbije się na wynikach finansowych.
Spółka uruchomiła więc program mający na celu rewizję dotychczasowych projektów oraz ograniczenie kosztów i koncentrację na głównych obszarów działalności. Podjęte kroki powinny zaowocować znacznymi oszczędnościami w przyszłym roku.
Jednocześnie podkreślono, że szwedzkie Starbreeze nie zamierza porzucać The Walking Dead. Produkcja od studia Overkill Software będzie nadal rozwijana - w planach są ulepszenia oraz dodatkowe treści.