Sprzedaż PlayStation 5 wyprzedziła PS4 w USA
Mowa o 29 miesiącach na rynku.
PlayStation 5 wyprzedziło PS4 pod względem sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, przynajmniej jeśli wziąć pod uwagę identyczny okres po debiucie - 29 miesięcy.
Najnowsze wieści przekazał niezawodny Mat Piscatella z firmy Circana (znanej wcześniej jako NPD). W osiągnięciu imponującego rezultaty pomógł zapewne fakt, że sprzęt po raz pierwszy od premiery jest obecnie dostępny w sklepach w normalnych liczbach, bez konieczności uciekania się do pomocy scalperów.
Drugim czynnikiem mogły być przeceny, związane choćby z niedawnym zestawem z God of War Ragnarok w USA. Mieszkańcy tego kraju mogli nabyć bundle za 510 dolarów, zamiast standardowej kwoty zakupu na poziomie 560 dol. - całe 9 procent taniej.
W ubiegłym miesiącu Circana informowała, że konsola PlayStation - nie tylko PS5 - jeszcze nigdy nie sprzedawało się lepiej, jeśli wziąć pod uwagę luty. Piscatella dodaje, że w marcu udało się powtórzyć do osiągnięcie.
Podano także zestawienie sprzedaży gier za marzec, od 26 lutego do 1 kwietnia. Na pierwszym miejscu znalazła się nowość, w postaci Resident Evil 4. Drugie miejsce nadal okupuje Hogwarts Legacy, wydane w lutym. Podium zamyka MLB: The Show 23, potwierdzając przywiązanie Amerykanów do baseballu.
Pierwszą piątkę uzupełnia Call of Duty: Modern Warfare 2, The Last of Us: Part 1 oraz FIFA 23. Zwłaszcza ciągła wysoka pozycja tej ostatniej produkcji będzie zapewne świetną wieścią dla Electronic Arts. USA nigdy specjalnie nie przejmowało się piłką nożną.
Łączne wydatki konsumentów na największym rynku wirtualnej rozrywki wyniosły w marcu 4,6 mld dolarów, co stanowi spadek o 5 procent w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Jeśli jednak podliczyć cały pierwszy kwartał, jest już gorzej tylko o 1 proc. w zestawieniu z 2022 r.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.