Sprzedaż PS4 osiągnęła poziom 60 milionów egzemplarzy
Sony podsumowuje rok.
W ubiegłym roku fiskalnym, czyli w okresie od 1 kwietnia 2016 do 31 marca 2017 roku, Sony sprzedało imponujące 20 milionów egzemplarzy konsoli PS4. Łączny rezultat od premiery w 2013 roku wynosi już więc okrągłe 60 mln.
Mowa o urządzeniach sprzedanych do sklepów, nie do klienta końcowego.
Japońska korporacja w obecnym roku fiskalnym szacuje poprawę wyniku o kolejne 18 mln. Nie podano podziału na standardowe PlayStation 4 oraz mocniejsze PS4 Pro.
Cały dział gier i usług sieciowych może pochwalić się zyskiem operacyjnym na poziomie 1,2 mld dolarów, co stanowi imponujący wzrost o 52,9 procent w porównaniu z rokiem fiskalnym 2016.
Sony przyznaje, że za taką poprawę wyniku odpowiada zmniejszenie kosztów produkcji sprzętu i więcej sprzedanych gier, ale zapewne także brak kosztów związanych z rozwojem i marketingiem PS4 Pro.
Rezultaty byłyby jeszcze lepszy, gdyby nie niekorzystny kurs jena w ubiegłym roku oraz - oczywiście - coraz mniejsze zainteresowanie PlayStation 3.
Jeśli mowa całym Sony, to dział gier i usług sieciowych (także tych związanych z muzyką i filmami, nie tylko PS Plus) pozostaje najważniejszym motorem napędowym korporacji, z najlepszym wynikiem wśród przeróżnych działów firmy. Co jednak najważniejsze, wszystkie segmenty z wyjątkiem półprzewodników wykazują zyski.
Łącznie japoński konglomerat wypracował w ubiegłym roku fiskalnym 2,6 mld dolarów zysku. W 2015 r. wynik był podobny, wyższy zaledwie o 1,9 procent, ale przy znacznie korzystniejszych kursach walut oraz mniejszych wydatkach na trwającą restrukturyzację.