Sprzedaż w USA: dobry miesiąc dla PlayStation 4 i Titanfall
5 mln Xbox One w sklepach.
PlayStation 4 sprzedało się w marcu w USA lepiej niż Xbox One, a obie konsole nowej generacji cieszą się większym zainteresowaniem niż starsze modele w analogicznym okresie po premierze.
„Porównując pierwsze pięć miesięcy sprzedaży Xbox One i PS4 z poprzednikami, wyniki urządzeń nowej generacji są lepsze o niemal 60 procent” - zauważa Liam Callahan z firmy badawczej NPD Group (dzięki, Joystiq).
Microsoft poinformował, że wysłał do sklepów już 5 milionów konsol, a tylko w marcu sprzedano w USA 311 tysięcy z nich. Sony ogłosiło wczoraj, że w rękach graczy na całym świecie jest 7 mln PS4.
Jeśli zaś mowa o grach, najlepiej w ubiegłym miesiącu poradził sobie Titanfall. Strzelanka jest już drugą najpopularniejszą grą na Xbox One, zaledwie po miesiącu na rynku.
Sprzedaż sprzętu w USA znacząco wzrosła w marcu, aż o 78 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r. W przypadku gier zanotowano spadek o 27 proc. Co ciekawe, nie dotyczy to PlayStation Vita, dzięki udanej premierze Final Fantasy 10/10-2 HD Remaster - dodaje Callahan. Zainteresowanie akcesoriami to także spadek, o 4 proc. Wyśmienicie radzi sobie za to firma Turtle Beach, oferująca słuchawki do nowych konsol - zanotowała wzrost przychodów o 50 proc.
Poniżej dziesięć najpopularniejszych gier w Stanach Zjednoczonych w marcu.
- Titanfall (Xbox One, PC)
- inFamous Second Son (PS4)
- South Park: Kijek Prawdy (X360, PS3, PC)
- Call of Duty: Ghosts (X360, PS4, PS3, Xbox One, Wii U, PC)
- Dark Souls 2 (PS3, X360)
- Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes (PS4, Xbox One, PS3, X360)
- NBA 2K14 (X360, PS4, PS3, Xbox One, PC)
- Final Fantasy 10/10-2 HD Remaster (PS3, PS Vita)
- LEGO Przygoda Gra Wideo (X360, PS3, 3DS, Wii U, Xbox One, PS4, PS Vita)
- Minecraft (X360)