Sprzedaż w USA we wrześniu: na szczycie gry sportowe
W oczekiwaniu na święta.
Zainteresowanie grami i konsolami zmniejszyło się we wrześniu w Stanach Zjednoczonych w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Klienci czekają zapewne na atrakcyjne promocje świąteczne.
Łącznie wydano 1,01 mld dol., czyli 9 procent mniej niż we wrześniu 2014 roku. Jedynie sekcja akcesoriów poradziła sobie lepiej, ale tutaj wliczane są także zabawki amiibo, Skylanders czy LEGO Dimensions.
Spadła zwłaszcza sprzedaż sprzętu - o 27 procent. Grupa badawcza NPD dodaje jednak, że choć jest gorzej niż w zeszłym roku, to przychody producentów wzrosły w porównaniu z sierpniem 2015 r.
„Po 23 miesiącach na runku, łączna sprzedaż PlayStation 4 i Xbox One jest o 40 procent wyższa niż było po 23 miesiącach w przypadku PS3 i X360” - podaje analityk Liam Callahan.
„Wrześniowy spadek zainteresowania sprzętem wynika po części z trudnego porównania z analogicznym miesiącem ubiegłego roku, wspieranym przez premierę Destiny od Activision” - dodaje.
Jeśli zaś mowa o grach, to na szczycie listy są dwie pozycje sportowe: NBA 2K16 i Madden NFL 16. Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain debiutuje dopiero na trzeciej lokacie, ale warto dodać, że NPD śledzi jedynie sprzedaż nowych gier w pudełkach.
Poniżej dziesięć najpopularniejszych gier w Stanach Zjednoczonych we wrześniu:
- NBA 2K16 (PS4, Xbox One, X360, PS3)
- Madden NFL 16 (PS4, Xbox One, X360, PS3)
- Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain (PS4, Xbox One, PS3, X360)
- FIFA 16 (PS4, Xbox One, X360, PS3)
- Destiny: The Taken King (Xbox One, PS4, X360, PS3)
- Super Mario Maker (Wii U)
- Disney Infinity 3.0 (X360, Wii U, Xbox One, PS4, PS3)
- Mad Max (PS4, Xbox One)
- NHL 16 (Xbox One, PS4, X360, PS3)
- Minecraft (X360, PS3, Xbox One, PS4)