Skip to main content

Sprzedaż w USA we wrześniu: na szczycie gry sportowe

W oczekiwaniu na święta.

Zainteresowanie grami i konsolami zmniejszyło się we wrześniu w Stanach Zjednoczonych w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Klienci czekają zapewne na atrakcyjne promocje świąteczne.

Łącznie wydano 1,01 mld dol., czyli 9 procent mniej niż we wrześniu 2014 roku. Jedynie sekcja akcesoriów poradziła sobie lepiej, ale tutaj wliczane są także zabawki amiibo, Skylanders czy LEGO Dimensions.

Spadła zwłaszcza sprzedaż sprzętu - o 27 procent. Grupa badawcza NPD dodaje jednak, że choć jest gorzej niż w zeszłym roku, to przychody producentów wzrosły w porównaniu z sierpniem 2015 r.

„Po 23 miesiącach na runku, łączna sprzedaż PlayStation 4 i Xbox One jest o 40 procent wyższa niż było po 23 miesiącach w przypadku PS3 i X360” - podaje analityk Liam Callahan.

„Wrześniowy spadek zainteresowania sprzętem wynika po części z trudnego porównania z analogicznym miesiącem ubiegłego roku, wspieranym przez premierę Destiny od Activision” - dodaje.

Jeśli zaś mowa o grach, to na szczycie listy są dwie pozycje sportowe: NBA 2K16 i Madden NFL 16. Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain debiutuje dopiero na trzeciej lokacie, ale warto dodać, że NPD śledzi jedynie sprzedaż nowych gier w pudełkach.

Poniżej dziesięć najpopularniejszych gier w Stanach Zjednoczonych we wrześniu:

  1. NBA 2K16 (PS4, Xbox One, X360, PS3)
  2. Madden NFL 16 (PS4, Xbox One, X360, PS3)
  3. Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain (PS4, Xbox One, PS3, X360)
  4. FIFA 16 (PS4, Xbox One, X360, PS3)
  5. Destiny: The Taken King (Xbox One, PS4, X360, PS3)
  6. Super Mario Maker (Wii U)
  7. Disney Infinity 3.0 (X360, Wii U, Xbox One, PS4, PS3)
  8. Mad Max (PS4, Xbox One)
  9. NHL 16 (Xbox One, PS4, X360, PS3)
  10. Minecraft (X360, PS3, Xbox One, PS4)
Zobacz na YouTube

Zobacz także